vineri

29 martie, 2024

1 aprilie, 2017

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România) a organizat, săptămâna aceasta, cea de a cincea ediție a conferinței „Cities of Tomorrow”, ce a avut ca temă centrală competitivitatea orașelor. Evenimentul a reunit circa 300 de participanți din întreaga țară printre care arhitecți, urbaniști, reprezentanți ai mediului de afaceri, dar și numeroși reprezentanți ai sectorului public, confirmând încă o dată că manifestarea, ajunsă la a cincea ediție, are un caracter național, dedicat importanței dezvoltării urbane și regionale.

Primul panel, care a fost moderat de Vasile Iuga, Senior Consultant PwC Romania, a avut ca principale concluzii faptul că dezvoltarea orașelor presupune un efort complex, coordonat, cu implicarea tuturor actorilor: autorități locale, investitori, finanțatori și comunitate, și că trebuie realizate investiții semnificative în toate domeniile, de la utilități la sănătate, educație sau infrastructură.


Orașele viitorului, pentru a deveni și inteligente, au nevoie de o abordare integrată și holistică în exercițiile lor de planificare și dezvoltare urbană, unificând dimensiunea socială, economică de mediu și cea teritorială. Consultarea constantă între investitori, autorități publice locale, dezvoltatori și societatea civilă, transparentizarea planurilor urbanistice și formularea unor proiecte de dezvoltare care să țină cont de nevoile orașelor și ale cetățenilor, existența unei analize SWOT pentru fiecare oraș precum și viziunea pe termen lung sunt aspecte extrem de necesare pentru atragerea de investitori și implicit pentru revitalizarea orașelor României.

A doua parte a evenimentului a fost dedicată găsirii unor soluții concrete, viabile referitoare la opt teme de importanță majoră în dezvoltarea regională: eficiență energetică și management energetic, finanțare și fonduri UE, guvernanța orașelor, mobilitatea, managementul deșeurilor, turismul, reconversia și revitalizarea siturilor industriale abandonate și dreptul construcțiilor. Fiecare din acestea au fost tratată în mod individual în cadrul unor mese rotunde, fiecare participant putând contribui activ cu soluții pentru tema aleasă. Cele mai bune soluții găsite au fost votate de participanți și, ulterior, premiate.

Evenimentul s-a încheiat cu o dezbatere privind promovarea și branding-ul orașelor la care au participat, printre alții, Astrid Cora Fodor, Primarul Sibiului, Dan Diaconu – Viceprimarul Timișoarei și Krzysztof Maj – Director General Wroclaw Capitală Culturală Europeană 2016, discuția concentrându-se în jurul conceptului de ”Capitală Culturală Europeană” și impactul acestui proiect asupra dezvoltării economice, sociale și culturale pentru cele două orașe care au dezvoltat deja programele aferente și planurile Timișoarei, Capitală culturală europeană în 2021, alături de Elefsina (Grecia) și Novi Sad (Serbia).


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: