vineri

1 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

4 august, 2021

Principalele companii de social media au înregistrat venituri de peste 31 de miliarde de dolari în Trimestrul 2 din 2021, peste așteptările analiștilor. Totuși, majoritatea jucătorilor de pe această piață au întâmpinat dificultăți în atingerea țintelor de utilizatori, potrivit unei analize a casei de brokeraj XTB România.

88% din companiile de social media din portofoliul indicelui bursier american S&P 500 (care și-au prezentat performanțele) au raportat câștiguri mai bune decât prognozele. Dacă lucrurile merg tot așa pnă la finalul anului, creșterea de venituri ar fi cea mai bună din 2008 încoace.


Astfel:

  • Veniturile totale ale Facebook au crescut cu 56% față de T2 / 2020, până la 29,08 miliarde de dolari, cea mai rapidă creștere din 2016 încoace.
  • Veniturile Pinterest s-au îmbunătățit cu 125% în T2 / 2021 față de aceeași perioadă a anului trecut la 613,21 milioane dolari.
  • Veniturile Twitter au crescut cu 74% până la 1,19 miliarde, în T2 / 2021 față de T2/ 2020
  • În cazul Snap (care deține Snapchat), veniturile au depășit, de asemenea, estimările analiștilor, în creștere cu 116,2% an / an (cu mai mult de 100 de milioane de dolari).

„Înainte de începutul perioadei de raportări financiare a companiilor din SUA, reprezentanții firmelor au încercat să le sugereze analiștilor că rezultatele vor fi mai puternice decât prognozele acestora, în ideea în care își vor revizui estimările deja ridicate. Având în vedere că prețurile acțiunilor s-au tranzacționat aproape de maximele istorice, observăm un val masiv de optimism pentru câștigurile viitoare, fapt care a fost inclus deja în prețuri”, scrie analistul Radu Puiu în raportul XTB.

Snap și Twitter au uimit bursele

„Rivalii mai mici ai Facebook, Snap și Twitter, au uimit Wall Street cu câștiguri care au depășit cu mult așteptările. Ambele seturi de rezultate indică o recuperare a activității de publicitate mai puternică decât era de așteptat pentru mass-media online – ceva ce analiștii Bank of America au avertizat că ar putea pune presiune pe acțiunile Facebook după raportarea câștigurilor în cazul în care firma nu se ridică la înălțimea colegilor săi”, spune Radu Puiu (foto).

În schimb, așteptările pentru Facebook „au fost prea ridicate, acțiunile companiei suferind de o sincronizare nepotrivită, venind după rezultatele explozive ale Twitter și Snap, precum și cele ale giganților de tehnologie precum Microsoft și Apple. Dacă Facebook ar fi început sezonul cu astfel de numere situația ar fi fost considerată pozitivă, deși performanțele nu sunt la fel de impresionante precum ale colegilor săi”, adaugă analistul citat.

Revenire puternică a publicității, deși cu „dificultăți”


Cifrele prezentate de Snap și Twitter au semnalat că piața publicității online „înregistrează o recuperare puternică față de minimul atins în timpul pandemiei, astfel prețul acțiunilor companiilor de publicitate online au avansat”.

Totuși, „majoritatea jucătorilor de pe piața Social Media au întâmpinat dificultăți în atingerea prognozelor privind creșterea utilizatorilor”.

Astfel, „Twitter a dezamăgit ușor în ceea ce privește utilizatorii zilnici activi monetizabili (MAU). Facebook a reușit să respecte previziunile privind utilizatorii zilnici activi (DAU), în timp ce s-a plasat ușor sub așteptările referitoare la indicatorul MAU. Cu toate acestea, Snap a reușit să depășească așteptările privind DAU”.

Ritmul mai rapid de creștere al Snap indică faptul că sunt în joc mai mult decât doar tendințele macro, deoarece analiștii au lăudat mișcările strategice inteligente care au condus impulsul recent al companiei mamă a Snapchat.

Cu câțiva ani în urmă, existau îndoieli că Snap va reuși să obțină o afacere profitabilă din platformă, dar aceasta are în momentul de față o evaluare de piață de două ori mai mai mare decât Twitter și compania se apropie de totalul veniturilor Twitter.

Perspectivele pentru restul anului

Pinterest a furnizat o estimare a creșterii veniturilor din al treilea trimestru „de peste 40%”, an / an, aproape de așteptările Refinitiv (+ 42,8%).

Facebook a spus că se așteaptă ca „ratele de creștere a veniturilor totale de la an la an să scadă semnificativ pe o bază secvențială pe măsură ce parcurgem perioade de creștere din ce în ce mai puternică”.

Acest comentariu este neschimbat față de recomandările publicate cu trei luni mai devreme. Analiștii chestionați de Refinitiv se așteptau la venituri de 28,22 miliarde de dolari pentru al treilea trimestru, ceea ce implică o creștere de 31%.

(Citiți și: „Comisia Europeană anunță oficial ancheta privind practicile publicitare ale Facebook”)

Raportul a subliniat planurile Facebook de a-și reduce dependența de veniturile din publicitate, menționând eforturile extinse ale companiei de a atrage și sprijini creatorii de conținut și, în special, planurile sale de comerț electronic.

„Vrem ca platformele noastre să fie cel mai bun loc pentru creatori pentru a-și câștiga existența”, a spus Zuckerberg, adăugând că firma intenționează să genereze instrumente pentru creatori începând cu 2023.

Pentru a-și construi succesul, compania de socializare investește puternic în realitatea virtuală (VR) și în realitatea augmentată (AR) pentru a crea noi lumi digitale pe care mai mulți oameni le pot locui simultan. Facebook numește acest proiect „metaversul”.

Aceste noi tehnologii ar putea atrage noi utilizatori și ar putea impulsiona rata de creștere a bazei de utilizatori globali a Facebook. Totuși, în ciuda unui trimestru puternic, Facebook avertizează asupra schimbărilor viitoare – și anume impactul asupra activității sale masive de publicitate, care a generat 28,5 miliarde de dolari din cei 29 de miliarde de dolari ai companiei în acest trimestru.

Un risc pe nume Apple

Companiile social media s-au arătat preocupate în rapoartele lor de impactul eforturilor Apple de a permite utilizatorilor să decidă dacă doresc să permită urmărirea activității lor online în scopuri de marketing printr-un identificator publicitar sau IDFA.

Iinițiativa a fost considerată un potențial factor de risc, de jucătorii de social media, în cadrul sezonului anterior de raportări. Snap a indicat de data aceasta că nu a înregistrat un impact negativ atât de mare, așa cum se anticipase inițial, în timp ce directorul financiar Twitter, Ned Segal, s-a declarat „mulțumit” de ceea ce a observat compania până în prezent.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Sectorul tehnologic cu focus pe social media „continuă să rămână în centrul atenției, într-o perioadă în care persistă un val de indecizie și nesiguranță, întrucât presiunile inflaționiste din SUA continuă să crească și Rezerva Federală are tot mai puțin spațiu de manevră în privința menținerii unor condiții relaxate de politică monetară”, spune analiza XTB.

XTB spune că este unul dintre cei mai mari brokeri de instrumente derivate din lume, dar și o companie completă de investiții listată pe Bursa de la Varșovia, activă în peste 10 țări incluzând Marea Britanie, Polonia, Germania și Franța.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: