marți

5 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

11 august, 2020

Companiile energetice caută să-și asigure pozițiile cele mai bune pentru competiția privind instalarea de stații de încărcare a mașinilor electrice. Unele strategii includ parteneriatele cu companiile petroliere, iar altele nu, ca în cazul Enel X.

Enel X România are cel mai mare plan de infrastructură de mobilitate electrică din ţară, care promite instalarea a circa 2.500 de puncte de încărcare în toate regiunile ţării până în anul 2023, după o investiţie totală de aproximativ 15 până la 20 de milioane de euro.

Pentru început, șoferii de mașini electrice îşi vor putea bateriile în 34 de puncte de încărcare Enel X în Bucureşti şi în zonele limitrofe, potrivit datelor companiei citate de Agerpres.


Un alt mare jucător energetic din România, E.On, a ales calea parteneriatului cu rețeaua de benzinării a MOL România, pentru a instala 40 de staţii de încărcare rapidă, în România, până la sfârșitul acestui an, din care jumătate au și fost date în folosință, potrivit celor două companii.

Pe de altă parte, OMV Petrom (SNP) a ales parteneriatul cu Eldrive, o companie specializată, pentru a instala 30 de stații de încărcare în benzinăriile din România și Bulgaria. Eldrive este cel mai mare opertator de astfel de rețele din Europa de Sud-Est, potrivit unui comunicat SNP.

De altfel, companiile petroliere și de utilități controlau anul trecut 79% din infrastructura de încărcare din Europa.

(Citiți și: „Electromobilitatea – Companiile petroliere și de utilități încearcă să preia controlul: își fac propriile rețele de încărcare a mașinilor electrice”)

La sfârșitul anului trecut în România existau 400 de stații de încărcare, din care doar aproximativ 25% permit încărcarea rapidă a bateriei cu peste 22 kW și doar 33% dintre stații aveau cel puțin două puncte de încărcare pentru a permite încărcarea simultană a mai multor mașini, potrivit unei analize Roland Berger.


O mare parte din stații erau instalate în parcările marilor centre comerciale.

Acum proiectul Enel X prevede ca „majoritatea primelor serii de puncte de încărcare” să fie unităţi de 2×22 kW, denumite JuicePole, care permit reîncărcarea a două vehicule electrice simultan şi încărcarea a până la 40% din nivelul bateriei în 30 de minute.

„Soluţiile de încărcare Enel X includ şi JuicePump care, cu o putere de 50 kW DC sau de 22 sau 43 kW AC, permit reîncărcarea a două vehicule electrice în acelaşi timp”, spune compania.

Soluția E.On conform proiectului NEXT-E s-a concretizatde ja la Rm. Vâlcea. „Timpul mediu de încărcare a unei maşini electrice va fi de aproximativ 40 de minute pentru 80% din baterie. Este instalată câte o staţie de tip fast charge 1×50 kW (curent continuu conectori CCS sau CHAdeMO) + 1×43 kW (curent alternativ conector Type 2)”, potrivit datelor companiei.

În mod similar, stațiile de 50 kW ale Eldrive – OMV Petrom promit că încarcă în 40 de minute 80% din baterie.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

La începutul lunii februarie, Comisia Europeană (CE) a aprobat o schemă de sprijin public prin care România va acorda 53 de milioane de euro pentru staţii de reîncărcare a vehiculelor cu emisii scăzute.

Schema va acoperi perioada 2020 – 2025 şi va stimula investiţiile în staţii de reîncărcare a vehiculelor cu motorizare electrică din România, potrivit unui comunicat al executivului comunitar.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: