Fuziunea dintre Fiat Chrysler Automobiles (FCA) şi grupul francez PSA (Peugeot – Citroën) este pe cale să fie aprobată de Comisia Europeană, după ce producătorii auto au făcut anumite concesii favorabile concurenței și s-au angajat să finanțeze vehiculele mai prietenoase cu mediul, potrivit unor surse citate de Reuters.
Pentru a atenua îngrijorările antitrust ale Comisiei Europene, PSA s-a oferit să consolideze poziţia rivalei Toyota, prin creșterea producţiei unei firme de autoutilitare la care francezii sunt parteneri cu japonezii, ca și prin vânzări la prețuri apropiate de costuri.
De asemenea, Fiat Chrysler (FCA) şi PSA vor permite dealerilor lor din anumite oraşe să repare maşinile brandurilor rivale, susţin sursele Reuters.
Marile calcule ale producătorilor auto
FCA şi PSA speră să finalizeze fuziunea în primul trimestru din 2021, și astfel se va formaliza crearea Stellantis, al patrulea cel mai mare grup global de producători auto.
Rostul fuziunii este să finanțeze dezvoltarea costisitoare a vehiculelor cu emisii zero, de vânzare în Europa și în China, cu profiturile solide din vânzarea de camioanetelor Ram și a SUV-uri Jeep în SUA.
În urma tranzacției de 38 miliarde de dolari, realizată exclusiv prin schimb de acțiuni, producătorul auto italo-american Fiat Chrysler şi grupul francez PSA vor include sub aceeași umbrelă branduri ca Fiat, Jeep, Dodge, Ram şi Maseratti alături de Peugeot, Opel şi Citroën DS.
Ținta este reducerea costurilor cu 5 miliarde de euro (circa 6 miliarde de dolari) pe an, fără închidere de fabrici.
Luna trecută, Fiat Chrysler Automobiles şi PSA au modificat termenii tranzacției, pentru a conserva lichiditățile şi au crescut țintele reducerilor de costuri, din cauza efectelor pandemiei.