sâmbătă

25 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

18 martie, 2013

Comisia Europeană a definit o serie de acțiuni menite să combată în întreaga UE practicile comerciale agresive, cum ar fi falsele oferte „gratuite”, publicitatea de tip „capcană și deturnare” la produse care nu pot fi furnizate și îndemnurile adresate copiilor, informează un comunicat al CE.

La cinci ani de la intrarea în vigoare a Directivei privind practicile comerciale neloiale, Comisia a reexaminat aplicarea acesteia și a anunțat măsuri pentru respectarea normelor.

Atunci când fac cumpărături online în alte state ale UE, consumatorii pot alege dintr-o paletă de produse de până la 16 ori mai mare, dar 60 % din consumatori nu profită încă de acest avantaj.


Prin urmare, consumatorii nu beneficiază pe deplin de varietatea de alegere și de prețurile mai mici existente pe piața unică. Sporirea încrederii consumatorilor printr-o asigurare mai atentă a respectării normelor poate da un impuls major creșterii economice în Europa.

Numărul consumatorilor interesați să facă cumpărături transfrontaliere și dispuși să cheltuiască mai mulți bani la nivel transfrontalier a crescut față de 2006, când normele UE nu intraseră încă în vigoare.

„Cheltuielile de consum reprezintă 56 % din PIB-ul UE, dar lipsa de încredere a consumatorilor atunci când e vorba să cumpere din alte state ale UE înseamnă că nu valorificăm încă piața unică la întregul său potențial”, a declaratViviane Reding, comisarul UE pentru justiție.

„Dispunem de o legislație adecvată în materie de protecție a consumatorilor, însă trebuie să ne asigurăm că respectarea acesteia este controlată mai bine, cu deosebire în cazurile transfrontaliere. Îmi doresc să nu existe nicio toleranță pentru comercianții necinstiți, astfel încât consumatorii să știe exact ce cumpără și să nu fie escrocați. De aceea este necesară o abordare uniformă pentru asigurarea respectării aceluiași set de norme.”

 Împotriva practicilor neloiale


Datorită Directivei privind practicile comerciale neloiale, organizațiile naționale de protecție a consumatorilor au fost în măsură să descurajeze o gamă largă de practici comerciale neloiale, cum ar fi furnizarea unor informații mincinoase consumatorilor sau utilizarea unor tehnici agresive de influențare a alegerilor acestora.

Directiva a simplificat normele de combatere a practicilor comerciale neloiale și a permis consumatorilor să își cunoască drepturile, indiferent de statul membru UE în care își fac cumpărăturile.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Patru din cinci consumatori online din UE (81 %) au folosit serviciile unui site de comparare a prețurilor în 2010. Au fost semnalate probleme cu site-urile de comparare a prețurile, cum ar fi lipsa de transparență și caracterul incomplet al informațiilor furnizate.

Un important actor de pe piața echipamentelor electronice a fost amendat de o autoritate națională de asigurare a respectării legislației pentru că a oferit cumpărătorilor 2 ani de garanție cu plată pentru produsele sale, în ciuda faptului că legislația UE prevede dreptul consumatorilor de a beneficia de acest serviciu în mod gratuit.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: