miercuri

25 mai, 2022

Comisia Europeană a aprobat fazarea proiectului Linia 5 de metrou

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

12 iulie, 2016

metrouComisia Europeană a aprobat marți modificarea proiectului major „Linia 5 de metrou, secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (Pasaj Subteran Opera), inclusiv Valea Ialomiţei”.

Decizia vizează eşalonarea proiectului în două faze, prima fiind inclusă în perioada de programare 2007-2013, iar cea de-a doua urmând să fie finanţată în perioada de programare 2014-2020.

Ca urmare a deciziei Comisiei Europene, prima fază a proiectului are o valoare eligibilă de aproape 200 de milioane de euro, din care aproximativ 170 de milioane reprezintă cofinanţarea din partea Uniunii Europene, prin fondul european de dezvoltare regională. Valoarea totală a proiectului este de peste 480 de milioane de euro.


Comisarul european pentru politică regională Corina Crețu a declarat: „Construcţia Liniei 5 de metrou este un proiect de mare importanţă pentru locuitorii Bucureştiului deoarece va reduce timpul de călătorie între cartierul Drumul Taberei şi zona Eroilor cu aproape 20 de minute. Se estimează că mai mult de jumătate dintre cei 335 de mii de locuitori din Drumul Taberei și zonele adiacente vor folosi viitoarea linie de metrou. Totodată, se aşteaptă ca această linie să ducă la descongestionarea traficului rutier în zona de vest a Capitalei.”

Linia 5 de metrou va avea o lungime totală de 6,7 km, 10 staţii şi un depou situat la stația Valea Ialomiţei. Data estimată acum pentru finalizarea întregului proiect este 31 decembrie 2017.

(Citiți și: Aventura celei mai mari investiții românești prin administrație: 1,8 miliarde de euro. Cum a ratat Metroul fondurile europene)

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Istoria acestui proiect începe însă în anul 2008, statul român reușind să ”îngroape” în acest proiect nefinalizat de 8 ani miliarde de euro.

Metroul bucureștean- de fapt instituția care îl gestionează- mai are în palmarea o altă contraperformanță: e vorba de extinderea tronsonului pe care se află Gara de Nord către Aeroportul Otopeni.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Andrew Kenningham (foto), economist-şef pentru Europa la Capital Economics, explică într-un interviu pentru CursdeGuvernare cum va reseta războiul obiectivele şi strategiile de dezvoltare pe care UE le bătuse...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: