duminică

4 decembrie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

3 august, 2020

Avelia, generația a doua a TGV

Comisia Europeană a aprobat planurile de fuziune a producătorului francez de trenuri Alstom cu divizia feroviară a canadienilor de la Bombardier, impunând o serie de criterii de competiție în acest proces, anunță Euractiv.

Potrivit executivului UE, planul inițial de fuziune nu era în conformitate cu principiile de concurență, întrucât noua entitate ar fi acaparat piața feroviară de mare viteză din Europa devenind, de exemplu, un jucător predominant în Franța și Germania.

Însă disponibilitatea ambelor companii de a renunța la active cheie, inclusiv instalații de producție, promisiunea Bombardier de a-și reduce colaborararea cu japonezii de la cu Hitachi și asigurări legate de sistemele de semnalizare s-au dovedit suficiente să convingă Bruxelles-ul să accepte fuziunea.


Alstom este posibil să renunțe, de exemplu, la fabrica din Reichshoffen, Franța. În condițiile în care sindicatele franceze fac presiuni să li se garanteze că cei 800 de angajați ai fabricii își vor păstra locurile de muncă, acordul nu va include angajamente prealabile pentru fabrica respectivă.

Acordul Comisiei dă posibilitatea Bombardier să continuie colaborarea cu Hitachi pentru a onora contractul de furnizare de trenuri pentru legătura feroviară High Speed 2 din Marea Britanie.

Acordul Comisiei a fost exprimat săptămâna trecută, vineri, și a provocat bucuria ministrului francez de Finanțe, Bruno Le Maire, care a salutat decizia spunând: ”Vești bune pentru industria feroviară europeană, care trebuie să rămână în avangarda procesului de inovație”

Comisia Europeană a refuzat la începutul anului 2019 o fuziune a Alstom cu germanii de la Siemens, ambele companii afirmând la vremea respectivă că sunt nevoite să își unească forțele ca să poată fi capabile să concureze CRRC, companie chineză, cea mai mare companie feroviară din lume.


În urma fuziunii Alstom- Bombardier ar rezulta o companie feroviară care ar valora peste 6 miliarde euro, a doua cea mai mare din lume.

Divizia feroviară a gigantului canadian Bombardier și fabricile pe care acesta le deține în Europa se încadrează în planurile de expansiune ale Alstom, care urmărește să impună și alte produse în afară de cel mai cunoscut produs al său, trenul de mare viteză TGV.

Alstom și Bombardier au salutat decizia Comisiei Europene într-un comunicat comun, în care au precizat că se așteaptă să finalizeze toate procedurile până la începutul anului 2021.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Portul Constanța are a doua cea mai mare creștere a cantității de mărfuri transferate în 2021, plus 26% față de anul pandemiei 2020, după cea a portului belgian

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: