luni

29 aprilie, 2024

24 februarie, 2023

Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, spune că România trebuie să se adreseze Comisiei Dunării, pentru a face măsurători pe Canalul Bâstroe, iar apoi să intre într-un „dialog foarte clar” cu ucrainenii, relatează Antena3.

Adina Vălean: Canalul Sulina e de maximă importanță, nu poate fi afectat în niciun fel

„Situația se arată în felul următor: pe de o parte avem tot ceea ce înseamnă Delta Dunării, biosferă, dar și canalul de transport Sulina, care este pe canalele de transport europene care au o maximă importantă și nu pot fi afectate în niciun fel.

Pe de altă parte, avem situația absolut îngrozitoare în care se află Ucraina, care depinde ca de un pai de respira prin apă de tot ceea ce înseamnă coridoarele solidarității europene pentru a-și asigura exporturile și importurile”, a explicat Adina Vălean.


„Vorbim de la ajutoare umanitare la combustibil, vorbim de faptul că și noi avem în Uniunea Europeană, ca și alte țări din lumea largă, nevoie de exporturile Ucrainei, de la minereuri la cereale. A dovedit însă că oricât, de exemplu, Polonia dorește să ofere, să pună la dispoziție tot ceea ce poate pentru aceste transporturi, rutele naturale ale Ucrainei sunt pe sud, drept pentru care Dunărea devine absolut esențială pentru ei”, a continuat comisarul Vălean.

”Trebuie să intrăm într-un dialog foarte clar cu ucrainenii”

„Acuma suntem în această dilemă. Eu cred că ceea ce trebuie făcut este o campanie de comunicare și transparență. Eu știu de la Bruxelles – și nu acuz pe nimeni – că merge foarte greu această comunicare, pentru că exact rolul nostru, al Comisiei Europene, este acela de mediator și de a pune oamenii împreună, aceste coridoare de solidarități. Este o platformă de comunicare și știu că nu merge excelent, nu neapărat între România și Ucraina. Și cred că se poate face mai mult în această direcție.

Cu alte cuvinte, noi am pus la dispoziție fonduri enorme pentru aceste coridoare ale solidarității şi România a făcut eforturi absolut excepționale, de la feroviar la rutier ș.a.m.d. Există un spațiu destul de mare de a îmbunătăți navigabilitatea pe Sulina. Avem un proiect de 6 milioane de euro pe care îl punem la dispoziția României pentru validarea canalului Sulina”, a spus comisarul european.

„Singura metodă este să ne adresăm unui unei instituții independente, Comisiei Dunării, care cu sprijinul Comisiei Europene poate să facă măsurători acolo. Odată ce înțelegem acest lucru trebuie să intrăm într-un dialog foarte clar cu ucrainenii pentru că scopul lor este să-şi scoată produsele pe un coridor către Marea Neagră”, a mai spus Vălean.


***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: