joi

23 martie, 2023

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

7 noiembrie, 2016

hipermarketCifra de afaceri în comerţul cu amănuntul a crescut, în primele nouă luni ale anului, cu 15,5%, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, în mare parte datorită vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun, dar şi a vânzărilor de produse nealimentare, arată datele în serie brută ale Institutului Naţional de Statistică (INS), citate de Agerpres.

În calculul volumului cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul nu s-au luat vânzările de autovehicule şi motociclete.

În intervalul ianuarie – septembrie 2016, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere cu 15,5%, ca serie brută, datorită vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+17,8%), vânzărilor de produse nealimentare (+15,3%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+12,3%).


Totodată, ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cifra de afaceri din acelaşi domeniu a crescut cu 15,3%, pe fondul vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+18%), vânzărilor de produse nealimentare (+14,7%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+11,8%).

Datele INS relevă, totodată, că, în septembrie 2016 faţă de septembrie 2015, volumul afacerilor din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) s-a majorat cu 9,7%, ca urmare a activităţilor comerciale pozitive din comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+15,2%), vânzărilor de produse nealimentare (+9,6%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,3%).

Pe de altă parte, ca serie ajustată, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a crescut cu 11,1%, datorită comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+15,7%), vânzărilor de produse nealimentare (+10,4%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+7,5%).

La nivel comparativ septembrie 2016 – august 2016, statistica oficială arată că volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, ca serie brută, a scăzut pe ansamblu cu 3,3%, în timp ce ca serie ajustată s-a majorat cu 0,1%.


Scăderea ca serie brută a fost cauzată de diminuarea vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-4,7%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-4,0%) şi vânzărilor de produse nealimentare (-1,8%), iar creşterea pe serie ajustată s-a datorat comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,3%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,4%). Singurul segment care a înregistrat scăderi ale volumului cifrei de afaceri în comerţul cu amănuntul, ca serie ajustată, a fost cel al vânzărilor de produse nealimentare, respectiv de 1,8%.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cele mai largi cohorte din România, cele ale așa-numiților „decreței”, vor începe să se pensioneze din 2028, când vor avea loc primele retrageri anticipate din activitate ale acestora

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: