duminică

26 mai, 2024

7 noiembrie, 2016

hipermarketCifra de afaceri în comerţul cu amănuntul a crescut, în primele nouă luni ale anului, cu 15,5%, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, în mare parte datorită vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun, dar şi a vânzărilor de produse nealimentare, arată datele în serie brută ale Institutului Naţional de Statistică (INS), citate de Agerpres.

În calculul volumului cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul nu s-au luat vânzările de autovehicule şi motociclete.

În intervalul ianuarie – septembrie 2016, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere cu 15,5%, ca serie brută, datorită vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+17,8%), vânzărilor de produse nealimentare (+15,3%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+12,3%).


Totodată, ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cifra de afaceri din acelaşi domeniu a crescut cu 15,3%, pe fondul vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+18%), vânzărilor de produse nealimentare (+14,7%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+11,8%).

Datele INS relevă, totodată, că, în septembrie 2016 faţă de septembrie 2015, volumul afacerilor din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) s-a majorat cu 9,7%, ca urmare a activităţilor comerciale pozitive din comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+15,2%), vânzărilor de produse nealimentare (+9,6%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,3%).

Pe de altă parte, ca serie ajustată, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a crescut cu 11,1%, datorită comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+15,7%), vânzărilor de produse nealimentare (+10,4%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+7,5%).

La nivel comparativ septembrie 2016 – august 2016, statistica oficială arată că volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, ca serie brută, a scăzut pe ansamblu cu 3,3%, în timp ce ca serie ajustată s-a majorat cu 0,1%.


Scăderea ca serie brută a fost cauzată de diminuarea vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-4,7%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-4,0%) şi vânzărilor de produse nealimentare (-1,8%), iar creşterea pe serie ajustată s-a datorat comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,3%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,4%). Singurul segment care a înregistrat scăderi ale volumului cifrei de afaceri în comerţul cu amănuntul, ca serie ajustată, a fost cel al vânzărilor de produse nealimentare, respectiv de 1,8%.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: