Coca-Cola se confruntă cu reacții din ce în ce mai dure după ce un avertizor de integritate din interiorul companiei a transmis capturi de ecran ale unor materiale interne de instruire care încurajează personalul să „încerce să fie mai puțin alb”, scrie Newsweek.
Karlyn Borysenko, un activist care susține interzicerea teoriei critice a rasei, a publicat în urmă cu 3 zile imagini ale unor materiale interne ale Coca Cola, în care angajații erau sfătuiți cum să fie „mai puțin albi, mai puțin aroganți, mai puțin siguri, mai puțin defensivi, mai puțin ignoranți și mai umili”.
„În SUA și în alte națiuni occidentale, oamenii albi sunt încurajați să se simtă în mod inerent superiori doar pentru că sunt albi. Cercetările arată că până la vârsta de 3, 4 ani, copiii înțeleg că este mai bine să fii alb”, scrie în una dintre imaginile postate de acest activist.
Un purtător de cuvânt al Coca-Cola a confirmat autenticitatea materialelor, afirmând că există un curs care „face parte dintr-un plan de învățare pentru a contribui la construirea unui loc de muncă incluziv”.
„Curricula noastră globală de învățare – Better Together – ajută la construirea unui loc de muncă incluziv. Instruirea include accesul la LinkedIn Learning pe o varietate de subiecte, inclusiv despre diversitate, echitate și incluziune.”, a spus purtătorul de cuvânt.
Promovarea insistentă a antirasismului a devenit un subiect major de dezbatere în Statele Unite. Ca răspuns la uciderea de către poliție a lui George Floyd, liberalii și progresiștii și-au intensificat eforturile pentru a aborda rasismul sistemic. Susținătorii acestei campanii cer recunoașterea faptului că există avantaje care decurg din o anumită rasă și cer eliminarea acestor avantaje pentru a construi ”o societate mai echitabilă”.