Toate blocurile noi care primesc autorizație de construire din partea primăriei Cluj-Napoca trebuie să prevădă amenajarea de stații de încărcare pentru autovehiculele electrice, a declarat marți viceprimarul Dan Tarvea.
De asemenea, a mai spus acesta, citat de Radio România Cluj, instalarea acestor încărcătoare pentru mașini electrice este și una dintre condițiile de eligibilitate din programul de anvelopare a blocurilor din municipiu.
Targetul României – aproape 15.000 de stații, până în 2026
Fostul premier Nicolae Ciucă declara la sfârșitul anului trecut că ”România și-a propus să dezvolte o rețea de 30.000 de stații de încărcare electrică, dintre care aproape 15.000 vor fi realizate prin intermediul PNRR, până în anul 2026”.
Prin PNRR, guvernanții s-au obligat ca, până în iunie 2026, în România să funcționeze 13.200 de puncte de reîncărcare accesibile publicului.
Numărul încărcătoarelor publice de pe teritoriul ţării este de doar puțin peste 3.300, conform analizei realizate de Lektri, o firmă ce oferă soluţii de încărcare a maşinilor electrice. La sfârșitul lunii februarie, arată studiul, pe teritoriul României se aflau 3.389 încărcătoare publice, fără restricţii (dintre care 857 CCS/CHAdeMO şi 2.492 Type 2), distribuite în 1.503 locaţii.
În București există există aproximativ 250 de stații, se mai amplasează 40
În București există în acest moment aproximativ 250 de stații de încărcare a autovehiculelor electrice, disponibile prin amplicația PlugShare, fie că sunt amenajate de municipalitate sau de către operatori privați, conform site-ului Primăriei Capitale.
La sfârșitul lunii mai, Compania Municipală Energetica servicii București se află în procedură pentru achiziția și montarea a 40 de stații de reîncărcare pentru autovehicule electrice și hybrid plug-in.
****