Chinezii fac baterii în Franța pentru mașinile electrice ale Renault
luni

18 octombrie, 2021

Chinezii fac baterii în Franța pentru mașinile electrice ale Renault și caută și alți clienți

28 iunie, 2021

Uzinele Renault de la Douai, Franța,
Uzinele Renault de la Douai, Franța, unde chinezii de la Envision vor construi fabrica de baterii

Grupul chinez Envision Group va investi două miliarde de euro într-o fabrică de baterii din Franța, care va produce pentru mașini electrice Renault din gama accesibilă.

Acordul cu Envision Group face parte din strategia Renault în domeniul vehiculelor electrice, care prevede și ca proprietarul Dacia să cumpere o participaţie de peste 20% la start-up-ul francez de producţie de baterii Verkor.

Vektor urmează să producă bateriile pentru modelele mai mari şi mai scumpe din gama Renault, a informat constructorul auto francez,  citat de Bloomberg și Agerpres.


Preşedintele Franţei, Emmanuel Macron ar urma să anunţe, luni, în mod oficial cele două acorduri, la o conferinţă de presă organizată la uzina Renault de la Douai, nordul Franţei, unde se va și construi uzina de baterii a Envision.

Fabrica de la Douai este prima de producţie de baterii din Europa a Envision Group, companie dedicată  în special turbinelor eoliene.

Marile planuri electrice ale marilor constructori europeni

Renault este cel mai recent constructor auto european care în ultimele luni a anunţat planuri pentru aprovizionarea cu baterii.

Porsche şi Volvo Car Group au anunţat săptămâna trecută plauri vizând producţia de baterii iar grupul Stellantis NV, producătorul automobilelor Fiat, Peugeot și Chrysler, va prezenta în 8 iulie noua sa strategie cu privire la automobilele electrice.


La rândul său, grupul german Volkswagen AG a dezvăluit în luna martie un plan în valoare de mai multe miliarde de euro pentru construcţia a şase uzine de baterii electrice în Europa.

Planul Renault „ne va consolida în mod semnificativ poziţie pe măsură ce în 2030 vrem să producem un milion de vehicule electrice în Europa”, a declarat directorul general de la Renault, Luca de Meo.

Vehiculele electrice sunt o parte importantă a strategiei lui Luca de Meo de la relansa Renault, companie care anul trecut a înregistrat pierderi istorice. Luca de Meo a spus că până la finele acestui deceniu vehiculele electrice vor reprezenta 90% din vânzările mărcii Renault.

Chinezii vânează și alți clienți

Firma Envision AESC, subsidiara specializată pe baterii a grupului chinez Envision Group, intenţionează ca în 2024 să ajungă la o capacitate de producţie a bateriilor de 9 Gigavaţi oră (1 GWh = un milion kWh), pentru ca în 2030 să ajungă la o capacitate de 24 de Gigavaţi oră pentru a echipa viitorul model Renault 5.

Compania a promis că va crea 2.500 de locuri de muncă la viitoarea uzină din Franţa până la finele deceniului.

Însă planurile Envision pentru uzina de baterii de la Douai nu se limitează doar la Renault. În documentaţia tehnică depusă pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie, compania chineză susţine că viitoarea uzină ar urma să ajungă la o capacitate de producţie de 43 de Gigavaţi oră, un obiectiv care potrivit directorului general Lei Zhang poate fi atins dacă se vor încheia contracte şi cu alţi constructori auto.

Într-un interviu pentru Bloomberg, Lei Zhang a spus că Envision vine în Franţa pentru Renault dar poartă discuţii şi cu alţi mari producători auto cu privire la aprovizionarea cu baterii produse la viitoarea uzină de la Douai. „Avem aşteptări mari de creştere în domeniul bateriilor”, a spus Lei Zhang, dezvăluind că anul trecut vânzările anuale ale grupului chinez s-au ridicat la opt miliarde de dolari. „Franţa este o piaţă strategică pentru Envision”, a spus Lei Zhang.

Start – up Verkor, pentru baterii

În ceea ce priveşte intrarea în acţionariatul Verkor, această mişcare ar permite Renault să pună capăt actualului acord de aprovizionare cu baterii de la grupul sud-coreean LG Energy Solution undeva la mijlocul acestui deceniu. Renault nu a dezvăluit preţul pe care îl va plăti pentru pachetul de 20% pe care îl va achiziţiona la Verkor, unde mai sunt acţionari firmele EIT InnoEnergy, Groupe IDEC, Schneider Electric şi Capgemini.

Verkor intenţionează ca în 2023 să înceapă lucrările la construcţia unei uzine de baterii amplasată în Franţa, uzină care va avea o capacitate de producţie a bateriilor de 10 Gigavaţi oră. Până în 2030, capacitatea de producţie ar putea ajunge la 50 de Gigavaţi oră şi din această capacitate 20 de Gigavaţi oră ar urma să fie alocată Renault. Bateriile produse de Verkor ar urma să fie utilizate de Renault pentru modelele mai mari şi mai scumpe din gama sa, inclusiv marca Alpine.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

În 2020, Grupul Renault, proprietarul Dacia, a raportat pierderi record de opt milliarde de euro în condiţiile în care veniturile grupului au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, iar numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane de unităţi.

(Citiți și: „Prima fabrică de baterii pentru mașini electrice din România:  Dräxlmaier va investi la Timișoara 200 mil. euro”)

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr