duminică

26 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

18 februarie, 2019

Reprezentanţii CFR au declarat, luni, în cadrul unei conferinţe de presă, că modernizarea căii ferate pe traseul Gara de Nord – Aeroportul Otopeni va costa 584 de milioane de lei, iar racordul de 2,95 kilometri de la calea ferată existentă până la Terminalul Sosiri va fi construit pe 42 de piloni.

Modernizarea căii ferate ar urma să servească într-o primă fază pentru transportul suporterilor echipelor participante la EURO 2020 până în Bucureşti.

Conform planului prezentat, lucrările ar urma să fie finalizate într-un an şi două luni de la proiectare, care este prognozată pentru luna aprilie a acestui an.


„Soluţia cu viaduct asigură menţinerea acceselor în zonele construite şi traversarea canalelor ANIF existente, care au rolul de preluare a apelor în caz de inundaţii. Această soluţie are un impact mic asupra mediului înconjurător şi permite o flexibilitate mai mare pentru dezvoltările urbane viitoare din zonă. Pe suprastructură s-au prevăzut trotuare de serviciu şi panouri fonoabsorbante”, se arată în proiectul CFR.

CFR a alcătuit şi o listă a proprietarilor/deţinătorilor imobilelor de pe traseul liniei ferate, care urmează a fi despăgubiţi şi cuprinde un număr total 64 terenuri în suprafaţă totală de 75.644,00 metri pătraţi, 2 imobile clădiri anexe în suprafaţă de 35 metri pătraţi, 11 construcţii împrejmuiri în lungime de 586 metri liniari. Valoarea totală aferentă despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată este de 6.945.256,81 lei.

Consilierul onorific al premierului, Gheorghe Popescu, a declarat în cadrul conferinţei de presă organizate la sediul Guvernului că modernizarea liniei de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni nu este prevăzută printre cele 20 de garanţii oferite de guvern atunci când a solicitat UEFA organizarea EURO 2020.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

“Referitor la calea ferată este un obiectiv mai vechi şi acest proiect a stat din 2008 până în 2018 undeva în sertar. Noi va trebui să profităm de acest proiect pentru a ticlui încă un obiectiv. Însă în acest manual prezentat la UEFA în 2014 nu este prevăzută calea ferată. Au fost prevăzute însă alte obiective pe care din păcate nu le am putut îndeplini deoarece ne-am apucat de lucru foarte târziu. Din 2014 până în 2017 nu s-a întâmplat nimic. În 2017 a luat naştere comitetul interministerial de organizare a EURO 2020 şi a avut o unică întâlnire până la venirea mea. După aceea a avut loc opt şedinţe ale comitetului interministerial şi am avut 83 de întâlniri pe baza acestui proiect deci s-a muncit, dar din păcate ne-am apucat târziu. Facem în continuare tot ce se poate astfel încât acest proiect să fie organizat cu succes şi eu sunt convins că aşa va fi”, a spus Gheorghe Popescu, citat de News.ro, fără să precizeze însă ce obiective asumate în fața UEFA nu vor fi îndeplinite.


Statul român avea ca alternativă extinderea rețelei de metrou până la aeroport. Dosarul de finanțare trimis la Bruxelles nu a convins, Comisia Europeană aprobând luna aceasta finanțare doar pentru jumătate de proiect, până la centrul comercial din Băneasa.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: