4 aprilie, 2014

Consiliul de Administraţie al CFR Marfă a demarat pe 28 martie procedurile pentru disponibilizarea a 2.500 de salariaţi, anunţă un comunicat al Ministerului Transporturilor.

„Ministrul Dan Șova a prezentat oficialilor faptul că în data de 28 martie 2014, conform angajamentului către FMI, Consiliul de Administrație al CFR Marfă a demarat procedurile de disponibilizare a unui număr de 2.500 de salariați. De asemenea, ca măsuri pentru reducerea arieratelor, până la sfârșitul lunii martie au fost compensate creanțele CET-urilor în suma de 87,4 milioane lei, a fost casat și valorificat materialul rulant și ieșit din exploatare, au fost încheiate contracte noi și au încetat prestațiile către clienții care au arierate la CFR Marfă”, se spune în comunicatul Ministerului ce prezintă discuţiile avute de Dan Şova, joi, cu reprezentanţi FMI.

„Restructurarea agresivă” a companiei a fost anunţată încă de anul trecut, prin nota de fundamnetare a ordonanţei de urgenţă privind salalrizarea personalului bugetar, şi a fost asumată în discuţiile purtate cu FMI după eşuarea vânzării pachetului majoritar de la CFR Marfă.


Cei 2.500 de angajaţi reprezintă aproximativ 30% din totalul salariaţilor de 8.876 de persoane şi ei vor fi singurii bugetari care vor primi salarii compensatorii anul acesta, pentru a se ”atenua tensiunile sociale ce pot fi determinate de disponibilizările colective efectuate”.

Pentru ei, compania a prevăzut deja, în bugetul pe anul 2014, suma de 16,830 milioane de lei plăţi compensatorii aferente disponibilizărilor.

Sindicatele cred că societatea ar putea intra în impas din cauza concedierilor

Iulian Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă din România (FMLR), a declarat că organizaţia va ataca în contencios – administrativ decizia, deoarece nu au fost respectate procedurile privind restructurarea.

De asemenea, liderul sindical spune că această disponibilizare pune în pericol compania, existând riscul de a nu mai putea fi onorate contractele: „Se lucrează deja ore suplimentare. Dacă pleacă 2.500 de oameni, societatea va intra în impas şi clienţii s-ar putea orienta spre alţi operatori, dacă noi nu ne putem onora contractele”, a explicat Iulian Măntescu.


Guvernul şi FMI au decis, la începutul lunii noiembrie anul curent, ca CFR Marfă să fie restructurată “agresiv”, prin reducerea costurilor de personal, prin vânzarea vagoanelor învechite ca fier vechi şi oprirea de livrări către clienţii care au acumulat datorii faţă de companie, în vederea privatizării fără datorii a societăţii.

Noul termen limită al privatizării CFR Marfă convenit cu FMI este mai 2015.

Vânzarea a 51% din CFR Marfă către Grup Feroviar Român, companie deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, nu a putut fi finalizată până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: