joi

18 aprilie, 2024

23 iulie, 2020

Cererea pentru vehicule comerciale a rămas scăzută la nivel european în iunie, când numărul de unități vândute a fost cu 20,3% mai redus, însă rata scăderii s-a ameliorat față de lunile aprilie și mai, reiese din datele Asociației Europene a Producătorilor de Automobile.

Scăderea a fost mai puțin pronunțată pe segmentul autoutilitarelor, însă autobuzele și camioanele continuă să înregistreze scăderi însemnate. Trei din cei patru mari producători europeni au raportat pierderi de două cifre: Germania cu -30,5%, Spania cu -24,2% și Italia cu -12,8%, în vreme ce Franța a înregistrat o creștere modestă de 2,2%.

Astfel, în prima jumătate a anului, înmatriculările de vehicule comerciale din UE s-au contractat cu 33,7%. Toatele cele 27 de state europene au raportat scăderi de două cifre în primele șase luni din 2020, cele mai slabe fiind rezultatele din Spania (-44,8%), Italia (-35,4%) și Germania (-28,6%).


Luna trecută, cererea pentru autoutilitare (până în 3,5 tone) a scăzut cu 10,4%, până la 142.799 de unități. Rezultatul reprezintă o îmbunătățire față de cel din mai, când segmentul a consemnat un declin de 41,3%. Franța – cea mai mare piață a vehiculelor comerciale ușoare – a înregistrat o creștere de 7,8% în iunie, cu 51.849 de unități înmatriculate. Creșteri au fost înregistrate și în Belgia (+8,4%), România (+6,4%) și Luxemburg (+3,1%). Pe de altă parte, Spania (-19,8%) și Germania (-17,7%) au suferit în continuare pierderi de două cifre, urmate de Italia cu o scădere mai modestă (-5,3%). Astfel, la jumătatea anului, piața UE a vehiculelor comerciale ușoare noi s-a redus cu 31,8%. În rândul celor patru piețe majore, Spania a înregistrat cea mai mare scădere a cererii (-45,7%), urmată de Italia (-35,9%), Franța (-31,2%) și Germania (-25,1%).

În iunie 2020, înmatriculările UE pe segmentul camioanelor grele au fost puternic afectate (-55,6%), Estonia și Letonia înregistrând pierderi procentuale de peste 80%. Cele patru piețe majore ale UE au înregistrat, de asemenea, rezultate negative, în special Germania (-57,4%), Spania (-55,7%) și Italia (-5,8%). Cipru a fost singurul stat membru al UE care a înregistrat creștere luna trecută.

În prima jumătate a anului 2020, 92.278 de camioane grele au fost înmatriculate în Uniunea Europeană, în scădere cu 44,2%% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cererea a scăzut cu 41,3% în Germania, urmată de Franța (-40,6%), Spania (-37,3%) și Italia (-34,2%).

În iunie 2020, cererea de camioane noi în toată Uniunea Europeană a scăzut pentru a douăsprezecea lună consecutivă. Înmatriculările s-au redus cu peste jumătate (-54,3%), în scădere de la 43.876 unități în iunie 2019 la 20.064 de unități luna trecută. Astfel, în primul semestru, în Uniunea Europeană s-au înmatriculat 115.224 de camioane noi, cu 42% mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut.


Luna trecută, înmatriculările de autobuze și autocare au scăzut cu 41,5% în UE, o ușoară îmbunătățire comparativ cu declinul lui May (-56,5%). În prima jumătate a anului 2020, cererea de autobuze și autocare din toată Uniunea Europeană a scăzut cu 35,1%, cu 12.508 de vehicule noi înmatriculate în regiune.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: