miercuri

29 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

15 februarie, 2017

Profitul net al Băncii Transilvania (simbol bursier TLV) a fost de 1,233 miliarde de lei la sfârșitul anului 2016, cu 48,98% mai mic decât cel din 2015, iar cel al Grupului Financiar Banca Transilvania a coborât cu 47,6% până la 1,282 miliarde de lei, potrivit rezultatelor preliminare din raportul postat miercuri la Bursa de Valori București (BVB).

Banca Transilvania (TLV)  a raportat active de 51,8 miliarde de lei la sfârşitul anului trecut, ceea ce o plasează pentru prima dată pe locul al doilea în topul celor mai mari bănci din România, după ce BRD-SocGen (BRD) a raportat active de 50,7 miliarde de lei. Liderul ar putea fi în continuare BCR, care raporta peste 64 de miliarde de lei, la 9 luni din 2016.

La Bursă mai sunt listate băncile BRD-SocGen (BRD) şi Banca Comercială Carpatica (BCC). Profitul net preliminar  pe 2016 al BRD-SocGen a fost de 728,28 milioane de lei, după o creștere de 63,5% față de 2015. Banca Comercială Carpatica se află în proces de reconstructrucţie după preluarea de către Patria Bank.

Reacția bursei


Acţiunile TLV au început bine, totuşi, ziua la bursă, crescând cu 0,40 lei, până la 2,525 lei / titlu, după mai bine de o oră de tranzacţionare. După încă o oră, creşterea cotaţiei ajungea la 2,19%, până la 2,57 lei/acțiune.

Randamentul dividendului probabil

Investitorii sunt însă încurajaţi de perspectiva probabilă de a primi, la fel ca anul trecut, şi dividende dar şi acţiuni gratuite în contul unei alte părţi de profit repartizabil.

Anul trecut, TLV a oferit dividende pentru prima dată în 20  ani, păstrându-și, totuși, obiceiul de a da și acțiuni gratuite, în proporție de 25% din profit. Gradul de alocare total (dividende+acțiuni gratuite) a depășit 75%


La prețul curent din piață randamentul brut probabil al dividendului TLV (incluzând și valoarea acțiunilor gratuite) este de 9,8%, unul dintre cele mai mari de pe piață.

Pentru acţiunile BRDrandamentul dividendului probabil este de 6,2%, la preţul curent.

Randamentul dividendului este raportul dintre dividendul pe acţiune şi preţul de achiziţie al acţiunii. Dividendul pe acţiune va fi propus de managementul băncii şi va fi aprobat de acţionari în adunarea lor generală din primăvară.

Costuri

Deși mai mici cu 17,7% față de 2015, „cheltuielile nete cu ajustările pentru active și provizioanele pentru alte riscuri şi angajamente de creditare”, suficiente de mari (654 mil. lei) ca să afecteze profitabilitatea băncii.

Banca a parcurs în 2016 o etapă a absorbției Volksbank România.

„În 2016 am reuşit să obținem rezultate bune din punctul de vedere al creşterii organice şi al profitabilității, după un an de integrare şi fuziune cu Volksbank România”, spune Ömer Tetik, directorul general al Băncii Transilvania, într-un comunicat al băncii.

Şi Horia Ciorcilă, preşedintele consiliului de administrație al Băncii, declară: „2016 a însemnat o nouă etapă de consolidare a Grupului BT

Știrea este în curs de completare

Rezultate în detaliu

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Banca Transilvania (TLV) a mai raportat următoarele performanțe:
Ritmul de creștere al veniturilor din comisioane operaționale: 11,4%.
Eficiența operațională a băncii „confirmă trendul înregistrat în anul 2016, raportul cost/venit fiind de 41%. Dacă excludem efectul tranzacției Visa Europe, care se ridică la 185 milioane lei, valoarea indicatorului cost/venit rămâne la o valoare confortabilă, de 44%”, spune raportul citat.
• Banca Transilvania a acordat clienților IMM aproape 18.000 credite noi în cursul anului 2016.
• În perioada ianuarie – decembrie 2016, la nivel brut, înainte de înregistrarea scoaterilor în afara bilanțului, creditele acordate de bancă au crescut cu 10,3%, balansat pe toate liniile de afaceri.
Raportul credite/depozite este de 70% la sfârşitul anului 2016.
• Banca Transilvania are, la 31 decembrie 2016, un portofoliu de 2,82 milioane carduri, care a generat tranzacții cu aproape 25% mai mari față de perioada similară a anului precedent. Cota de piață a băncii privind volumul tranzacțiilor cu carduri este de aproape 20%. Prin programul de loialitate STAR, Banca Transilvania are un portofoliu de 329.000 de carduri de credit.
• Banca a înregistrat la 31 decembrie 2016 cheltuieli nete cu ajustări de depreciere și provizioane de 654,2 milioane lei (incluzând impactul scoaterii în afara bilanțului a 1.995 milioane lei); cea mai mare parte a provizioanelor înregistrate ca şi cheltuială pe parcursul anului 2016 sunt preponderent aferente operațiunii de creștere a calității activelor şi continuă abordarea prudentă a băncii în ceea ce priveşte gestionarea riscului de credit.
Creditele neperformante, cu restanțe mai mari de 90 de zile, reprezintă 4,62% din totalul portofoliului de credite al băncii, „o îmbunătățire semnificativă față de 9,75%, la sfârșitul anului 2015”, iar NPE conform EBA este de 9,84% la decembrie 2016.
• Acoperirea creditelor neperformante cu provizioane aferente și garanții ipotecare este în continuare la un nivel confortabil, de 117.47%, în conformitate cu apetitul de risc al băncii.
Solvabilitatea Băncii Transilvania, luând în considerare profitul pe anul 2016 este de 18,52% (fără profit este de 15,69%).
• Creanţa de impozit amânat a crescut în decembrie 2016 faţă de raportarea lunii iunie 2016 ( 324.775 mii lei) . „Creşterea se datorează în cea mai mare parte faptului că în 2016 a fost recunoscută creanţa de impozit amânat aferentă câştigului din achiziţia Volksbank România, luând în considerare toate condiţiile existente din punct de vedere legislativ. Ponderea cea mai mare din suma menţionată reprezintă creanţa din impozit amânat aferentă câştigului din achiziţie”, spune raportul citat.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: