9 mai, 2017

Agenția Naționalã de Administrare Fiscalã anunța în luna aprilie că a finalizat specificațiile tehnice și structura fișierelor pe care casele de marcat urmeazã sã le trimitã cãtre ANAF în conformitate cu prevederi legale adoptate inițial încă din 2003.

Proiectul care vizează conectarea a peste 1 milion de case de marcat la serverele ANAF va fi implementat peste 2 ani, în primul rând din cauză că Fiscului îi lipsește azi capacitatea necesară de procesare în timp real a unui important volum de date.

Setul de date care vor fi transmise automat Fiscului a fost definitivat, anunța un comunicat al ANAF din data de 5 mai 2017, ” în urma întâlnirilor de lucru desfãșurate în ultimele 5 luni între ANAF și reprezentanții Asociației Distribuitorilor de Aparate de Marcat Electronice Fiscale (ADAMEF) și ai Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat”.


”Negocierile” acestui set de date sunt însă mult mai vechi și au fost îngreunate de insistența cu care ”detașații” SRI la Fisc au dorit ca acesta să conțină inclusiv date privind cumpărătorul: contul din care se face achiziția și deținătorul contului care efectuează o tranzacție cu cardul.

Solicitarea era justificată că în acest mod se pot depista eventuale persoane care nu își declară integral veniturile, dar oficiali ai ministerului nu au acceptat propunerea.

În final, lista informațiilor acceptate pe care casele de marcat le vor transmite serverelor ANAF este, potrivit unui răspuns oficial al Fiscului:


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: