vineri

19 aprilie, 2024

7 septembrie, 2021

Ministrul demisionar al Transporturilor, Cătălin Drulă, a spus marți că pleacă din fruntea ministerului din cauza unui premier „iresponsabil” şi „incapabil să înţeleagă” ce înseamnă conducerea unui guvern. Cătălin Drulă i-a transmis un mesaj premierului: „Da, Florine, s-a terminat. Te agăţi de putere, dar România nu te mai vrea”.

Cătălin Drulă și-a prezentat marți, după depunerea demisiei, bilanțul activității la Ministerul Transporturilor.

El a precizat că şi-a făcut treaba cu pasiune până când nu a mai putut din cauza unui premier „toxic”.


„Am venit aici din pasiune şi mai ales cu pasiune şi am făcut treabă până în ultimul moment, până când nu s-a mai putut din cauza unui şef de guvern toxic pentru România. Închei acest mandat, acest mandat cu fruntea sus şi cu mândria de tot ceea ce am realizat alături de echipa mea”, a transmis Cătălin Drulă.

„În această dimineaţă mi-am depus demisia din funcţia de ministru al Transporturilor şi Infrastructurii. Plec astăzi de la un minister la care am muncit zi şi noapte cu pasiune pentru infrastructura României. Plec din cauza unui premier iresponsabil şi incapabil să înţeleagă ce înseamnă conducerea unui guvern, un premier despre care am spus odată că e un zombie politic şi care nu înţelege că e terminat politic. Da, Florine, s-a terminat. Te agăţi de putere, dar România nu te mai vrea”, a afirmat Cătălin Drulă, în conferinţa de presă.

Bilanțul tehnic:

„La începutul mandatului spuneam că prioritatea noastră vor fi investițiile și vrem un record absolut anul acesta și exact asta am livrat. La final de august avem 3,7 miliarde de lei investiții pe fonduri europene. Spre comparație în 2020 au fost 3 miliarde, în 2019 2,2 miliarde, 2018 – 1,14 miliarde pe aceeași perioadă a anului. Unde s-au dus banii ăștia? S-au dus pe autostrăzi, pe căi ferate, în infrastructura României”, a spus Cătălin Drulă.

„Am reorganizat Ministerul Transporturilor ca să devină o instituție mai eficientă și mai suplă, am redus numărul posturilor de conducere cu 11%. Am organizat concursuri pe bune, transparente, pentru a recurta oameni noi. Am numit echipe complete de manageri profesioniști la companiile din subordine. Pentru operaționalizarea noii Companii de Investiții Rutiere, care e prevăzută în PNRR, avem de ieri un director general un profesionist cu un CV impecabil. Sper să fie lăsat să-și facă treaba. Avem nevoie de o structură nouă, eficientă care să se ocupe de aceste mari investiții”, a mai spus Drulă.


În domeniul infrastructurii rutiere:

  • Am deschis nodul rutier de mare viteză de la Sebeș între A1 și A10, fără panglici, normal, cum se face.
  • Am reparat acea „rușine națională” DN 68A între Coșava și Coșevița, paralel cu sectorul lipsă din A1 între Lugoj și Deva.
  • Am turat motoarele la maxim pentru ca anul acesta să fie terminat A10 Sebeș – Turda, unde lipsește Lotul 2. Se vor deschide anul acesta ultimii 29 de kilometri și autostrada va fi completă.
  • Tronsonul A3 Ungheni – Târgu Mureș, un sector de 10 kilometri, jumătate autostradă, jumătate drum de legătură (n.r. cu câte două benzi pe sens.). Nu avem probleme acolo, se avansează foarte bine, va fi terminat în termenul contractual.
  • Un alt șantier de care suntem foarte mândri este Slatina – Bal, parte din Drumul Expres Craiova – Pitești. Suntem undeva la peste 90% stadiu fizic cu lucrările. 1.700 de oameni, 400 de utilaje. Jos pălăria ce fac oamenii aceia acolo! Este absolut impresionant! Merge către finalizare anul acesta.
  • Drumul de legătură cu 4 benzi de la Giurgiu, să avem o intrare modernă în țară. Pe 20 septembrie începe turnarea betonului de ciment rutier – e o tehnologie specială, la fel ca în Germania. Pentru prima dată în România vom avea un drum de beton corect făcut și care nu ne va da bătăi de cap, făcut cu tehnologie mecanizată de ultimă oră.
  • Centura orașului Mihăilești, centura orașului Satu Mare – vor fi deschise anul acesta. La Centura Satu Mare încercăm să deschidem întreg lotul, dacă nu, vor fi 16 km din 19.
  • Pasajul Mogoșoaia va fi gata acum la 1 octombrie. Aici m-am luptat, în primăvară am avut o discuție foarte apăsată cu constructorul. Teoretic ei puteau să-l deschidă, conform termenului contractual foarte lax abia la anul, dar le-am spus că e păcat pentru brandul lor. Am reușit să tragem termenul acesta la 1 octombrie.
  • Am deschis multe șantiere anul acesta: Sibiu – Pitești, Secțiunea 5, Craiova – Pitești tronsonul 3. Pe tronsonul 4 am semnat contractul recent. Avem autorizație de construire pe Autostrada de Centură a Capitalei A0 Sud, pe lotul 1 și Lotul 3.
  • Încep lucrările pe Autostrada Transilvania între Cluj Napoca și Oradea, autorizații de construire pe Nădășelu – Poarta Sălajului și Nușfalău – Suplacu de Barcău.
  • Sunt mai multe proiecte de centuri ocolitoare care au fost deblocate: centura Zalău, centura Tecuci, centura Tecuci, acolo mai sunt unele de lucru.
  • Pentru 2021 pe drumul expres Brăila – Galați e în fază de proiectare, iar constructorul intenționează să înceapă lucrările în octombrie.
  • La podurile Dunărene de pe A2 am suspendat lucrările pe timpul verii, dar ele vor reîncepe.
  • Vom avea parcări civilizate pe A1 și A2 – în primăvară a fost semnat contractul pentru concesionarea a 13 spații de servicii, pentru benzinării moderne.
  • Am contractat proiectarea și execuția pentru drumul expres de legătură Oradea m- A3.
  • Am lansat licitațiile: A7 Ploiești – Buzău, modernizarea Centurii București pe sectorul sud-vestic între DN5 și A1, modernizarea 71 între Târgoviște și Sinaia.
  • Lucrurile merg bine pe A1 Sibiu – Pitești Lotul 1, va fi gata anul următor. La fel și Podul de la Brăila.
  • E un lucru bun că avem foarte multe proiecte de enumerat. Mi-aduc aminte de vremuri când s-ar fi terminat de mult o astfel de prezentare.
  • Pe A7 „Autostrada Moldovei” urmează obținerea Acordului de Mediu și aprobarea în guvern a tronsonului Buzău – Focșani.
  • Pe A8 am semnat pregătirea proiectului tehnic pe Tg. Neamț – Iași – Ungheni. Pe Tg. Mureș – Tg. Neamț, pe un contract foarte prost pornit din urmă, am prioritizat și vom avea în perioada următoare tronsoanele din captă, cele din PNRR.
  • Pe Lugoj – Deva, Lotul 2 (n.r. zona cu tuneluri), vom avea săptămâna aceasta lista scurtă pentru depunerea ofertelor.
  • Un proiect pe care l-am scos de la sertar este A4 Sud, continuarea A4 spre sud, spre Olimp.
  • Un alt proiect este A3 Făgăraș – Brașov (n.r. tot ținut la sertar).
  • Pe A0, inelul de centură, suntem în grafic ca pe inelul de Sud să circulăm în 2023, iar pe Nord în 2024.
Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: