vineri

26 aprilie, 2024

19 august, 2014

Unul dintre experţii Ministerului Dezvoltării Regionale din Bulgaria a anunţat marţi, citat de agenţia Novinite, că lucrările unui al treilea pod peste Dunăre ar costa 200-270 de milioane de euro.

Estimarea a fost făcută de compania românească Transproiect 2001, care a realizat mai multe studii de fezabilitate pe această temă.

Potrivit lui Elean Gagov, expert în Ministerul Dezvoltării Regionale din Bulgaria, locaţia viitorului pod urmează să fie stabilită în următoarele două luni, variantele de amplasare fiind Oriahovo-Bechet, Silistra-Călăraşi, Ruse-Giurgiu şi Nikopol-Turnu Măgurele.


Dintre cele 4 locaţii enumerate de oficialul bulgar, doar Oriahovo-Bechet şi Silistra-Călăraşi se regăsesc în „Strategia Dunării- instrument european de cooperare macro-regională”, document elaborat de Comisia Europeană în 2010 şi asumat de România şi Bulgaria.

Elean Gagov a spus că Transproiect 2001 a redactat câte trei opţiuni de poduri pentru fiecare pereche de oraşe, cu excepţia Silistra-Călăraşi, pentru care sunt două opţiuni.

Consultantul a mai sugerat două opţiuni, construcţia unor tunele pe sub Dunăre, la Nikopol-Turnu Măgurele şi la Oriahovo-Bechet. Totuşi, construcţia unui tunel este considerată prea costisitoare, întrucât ar mări preţul ţintă al proiectului cu 70 de milioane de euro.

Elean Gagov a afirmat că pentru construcţia celui de-al treilea pod peste Dunăre se va solicita co-finanţare din partea Uniunii Europene, după stabilirea amplasamentului.


În a doua fază a studiilor de fezabilitate urmează să fie discutate posibilitatea construcţiei unei linii de cale ferată, precum şi preţul ţintă al proiectului de construcţie a podului.

Bulgaria şi România şi-au exprimat disponibilitatea de a construi cât mai multe poduri pentru a lega regiunile sărace de pe cele două maluri ale Dunării, pentru atragerea investiţiilor, creşterea traficului şi susţinerea afacerilor locale, potrivit oficialului bulgar.

Potrivit unor informaţii neoficiale, podul Ruse-Giurgiu este traversat zilnic de 1.000 de TIR-uri, iar podul Vidin-Calafat de circa 500 de TIR-uri.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: