luni

8 august, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

14 aprilie, 2022

Proiectul de buget al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) prevede alocarea a peste 123,85 milioane de lei pentru activarea mult amânatei Companii Naționale de Investiții Rutiere (CNIR).

Activarea companiei ar putea lua ceva timp, tot restul anului în orice caz, pentru că nota de fundamentare a proiectului de HG privind bugetul CNAIR prevede faptul că angajarea prin concurs a  personalului companiei de investiții s-ar putea prelungi și anul viitor.

Și atunci cele 124 de milioane de lei „pot funcționa ca sume nerepartizate”  (…) pe măsura neutilizării de către Compania Națională de Investiții Rutiere S.A. datorită lipsei de personal angajat”.


„Aceste sume în valoare de 123.853,62 mii lei, (calculată prin eliminarea influenței în valoare de 84.382,72 mii lei, aferentă perioadei ianuarie – mai 2022, având în vedere faptul că în Registrul Contribuabililor inactivi sau reactivați, Compania Națională de Investiții Rutiere S.A. figurează ca inactivă, iar după o eventuală reactivare este necesară o perioadă de pregatire și desfășurare a concursurilor de ocupare a posturilor), pot funcționa ca sume nerepartizate pe altetipuri de cheltuieli și care vor reprezenta cheltuiala de întreținere pentru Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. pe măsura neutilizării de către Compania Națională de Investiții Rutiere S.A. datorită lipsei de personal angajat”, spune documentul citat.

companie de investiţii în drumuri inactivă de 6 ani

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) ar fi trebuit să se ocupe de proiectele de investiții rutiere njumult după septembrie 2016, când guvernul i-a decis înființarea prin ordonanță de urgență.

Doi ani mai târziu CNAIR a înființat o Antrepriză de construcții care să facă treaba CNIR.

În septembrie anul trecut a fost numit al doilea director general al companiei, de către ministrul de atunci al transporturilor, Cătălin Drulă, înainte de a demisiona din cauza crizei politice care a dus la ieșirea USR de la guvernare.


Prin OUG 55 / 2016, compania de administrare a infrastructurii (CNAIR) virează companiai de investiții  15% din veniturile realizate din tariful de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România.

Pentru drumurile României s-au bugetat cheltuieli de 7,2 mld. lei

Veniturile totale ale CNAIR au fost estimate în creștere cu 2,95% în anul 2022 faţă de cele realizate/preliminate în anul 2021, până la 7,21 de miliarde de lei.

Cheltuielile totale au fost estimate în creștere cu 3,24% faţă de cheltuielile totale preliminate/realizate în anul 2021, respectiv în valoare de 7.201.684,17 mii lei.

Cheltuielile cu personalul, de peste 714 milioane de lei reprezintă peste 9,9% din totalul cheltuielilor, după ce au crescut  cu 6,72% față de 2021, iar cele de natură salarială 9,5% (peste 684 mil. lei) .

Mecanismul cheltuielilor și subvențiilor este de aşa natură, însă, încât banii nu ajung.

Veniturile pentru activitatea de întreținere, finanțată din transferurile curente de la bugetul de stat ( peste 806 mil. lei) acoperă doar 72,87% din necesarul minim de fonduri estimat pe anul 2022, în valoare de 996 de milioane de lei, potrivit documentului citat.

***

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Orice s-ar face, orice s-ar incerca se va dovedi ca sunt structuri ineficiente si costisitoare pentru statul roman!

    Se creeaza permanent structuri stufoase si bugetofage care fac Nimic.
    In Transporturi.
    Scuze, poate cioturi de autostrazi si alte drumeaguri!

    Fiind cel mai sensibil domeniu pentru romanii care se deplaseaza dintr-o parte in alta a țării si merg cu viteza melcului se pune intrebarea:
    Cât de idiot sa fii sa creezi structuri neperformante in zona de autostrazi si şosele?
    Esti sadomasochist in guvernare?

    O mie de structuri ineficiente de faceti tot 30 de km de autostrada pe an produceti in Ro!
    De ce nu desfiintati CNAIR?
    Are rost aceasta structura amorfa?
    Si nu stiu de ce nu scoateti la licitatie, De Exemplu, Manager pentru A 7!
    Cu echipa, cu termene de poiectare , cu termene de executie!
    Subordonat direct Ministrului!
    Ce o fi asa de greu?
    Sau e mai bine tras de timp:
    Mai facem o structura,
    Si inca o suprastructura,
    Punem niste neispraviti pe post,
    Ne facem ca muncim,
    Ei se fac ca ne platesc,
    Si pac doar un CIOT de 30 km de autostrada pe an!
    Traiasca Guvernul care nu întelege Nevoia de autostrazi in caz de razboi!
    Vedeti: A 7, A 8, A 12!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Un răspuns

  1. Orice s-ar face, orice s-ar incerca se va dovedi ca sunt structuri ineficiente si costisitoare pentru statul roman!

    Se creeaza permanent structuri stufoase si bugetofage care fac Nimic.
    In Transporturi.
    Scuze, poate cioturi de autostrazi si alte drumeaguri!

    Fiind cel mai sensibil domeniu pentru romanii care se deplaseaza dintr-o parte in alta a țării si merg cu viteza melcului se pune intrebarea:
    Cât de idiot sa fii sa creezi structuri neperformante in zona de autostrazi si şosele?
    Esti sadomasochist in guvernare?

    O mie de structuri ineficiente de faceti tot 30 de km de autostrada pe an produceti in Ro!
    De ce nu desfiintati CNAIR?
    Are rost aceasta structura amorfa?
    Si nu stiu de ce nu scoateti la licitatie, De Exemplu, Manager pentru A 7!
    Cu echipa, cu termene de poiectare , cu termene de executie!
    Subordonat direct Ministrului!
    Ce o fi asa de greu?
    Sau e mai bine tras de timp:
    Mai facem o structura,
    Si inca o suprastructura,
    Punem niste neispraviti pe post,
    Ne facem ca muncim,
    Ei se fac ca ne platesc,
    Si pac doar un CIOT de 30 km de autostrada pe an!
    Traiasca Guvernul care nu întelege Nevoia de autostrazi in caz de razboi!
    Vedeti: A 7, A 8, A 12!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Multe din țările Uniunii Europene s-au angajat într-o goană nebună pentru achiziția de gaze naturale lichefiate (LNG), ca substitut al gazelor rusești, pregătindu-se pentru întreruperea livrărilor de către

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: