fbpx

La obiect

Date INS pe S1 / Economia a revine, +1,6% față de S1 2019, dar pe o structură mai slabă: -5,2% la industrie, cu expandarea comerțului. Prețul – adâncirea deficitelor externe

INS a confirmat creșterea PIB pe al doilea trimestru din 2021: a crescut cu 13% în termeni reali și cu 13,6% pe seria ajustată sezonier… Mai mult

07.09.2021

La obiect

Valul 4 ante portas: la ce se așteaptă autoritățile și experții și ce măsuri pregătesc

Peste o săptămână începe noul an școlar, pe fondul unei rate de vaccinare anti-Covid de numai 35% din populația adultă, în condițiile în care valul… Mai mult

07.09.2021

Digital

Digitalizarea Sănătății a pornit din Vest: 3 județe au cloud comun și caută soluții eHealth

Trei Direcții Județene de Sănătate Publică din vestul țării – Arad, Timiș și Hunedoara – au reușit în 30 de zile, cu ajutorul STS, să… Mai mult

07.09.2021

Evenimentul

Miniștrii USR-PLUS și-au anunțat demisiile – guvernul Cîțu s-a rupt sub privirile președintelui Iohannis

Miniștrii USR PLUS au anunțat luni seară, cu demisiile în mâini, decizia de a se retrage din Guvernul Cîțu, mișcarea fiind aprobată de Biroul Politic… Mai mult

06.09.2021

CNAIR a înființat o Antrepriză de construcții să facă treaba CNIR

de Razvan Diaconu , 20.3.2018

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) a decis luni, în Consiliul de Administrație, înființarea unei Antreprize de construcții însărcinate cu lucrări de drumuri și autostrăzi, după modelul companiilor create de către Primăria Muncipiului București.

Motivul oficial pentru înființarea noii companii este neseriozitatea actualilor constructori.

”Este o măsura luată în urma experienței noastre cu constructorii care își bat joc de proiecte. Atunci, ca să nu mai stăm la mâna lor, vom avea propriul nostru organism. Nu o să ne ocupăm noi să facem din prima autostrăzi și poduri suspendate, dar, dacă va fi nevoie la un moment dat, le vom face și pe acestea”, explică Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, citat de Digi24.

Antrepriza le va termina mai întâi pe cele neterminate de constructori, cum ar fi varianta ooclire Suceava. Șerbănescu spune că nu va fi angajat personal suplimenar pentru ocuparea schemei de personal, ci vor relocați angajați ai actualei companii.

În urmă cu aproape doi ani, în septembrie 2016, Guvernul înființa o companie Națională de Investiții Rutiere (CNIR), ”companie distinctă pentru gestionarea infrastructurii rutiere”, după cum informa la acel moment Guvernul.

”CNIR se va ocupa de proiectele de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier potrivit necesităților de deplasare a cetățenilor și de circulație a mărfurilor în condiții de siguranță, cu atingerea unor timpi de deplasare comparabili cu cei din Uniunea Europeană și asigurarea confortului în trafic. Proiectele care vor fi transferate sunt: modernizarea Centurii Sud Bucureşti; realizarea ring II Centura Sud Bucureşti; realizarea autostrăzii Sibiu – Piteşti; realizarea autostrăzii Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni; realizarea drumului expres Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani”, spuneau atunci oficialii guvernamentali.

Compania nu a funcționat niciodată, iar guvernele PSD nu au desființat-o, deci compania care ar trebui să se ocupe de realizarea unor proiecte de infrastructură există și acum.

Supărarea CNAIR pe constructori nu pare a fi justidficată. Marile firme europene de construcții privesc cu dezinteres România din cauza problemelor existente pieța lucrările de infarstructură. Voința politică de a le corecta lipsește. Lucrările plătite cu întârzieri mari, de luni de zile, contractele acordate discreționar, managementul prost al proiectelor, exproprierile făcute cu greutate, schimbările repetate de strategie, modificările fiscale si juridice sunt factorii care țin marile firme europene, care ar putea asigura o competitție puternică, departe de România.

Piața autohtonă a ajuns să fie dominată de regi ai asflatului fără putere financiară, unii cercetăți de DNA și de alte firme mici, deseori în insolvență din Italia, Spania sau Grecia.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 20.3.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

BNS, despre creșterea cu 8% a salariului minim: Nesemnificativă faţă de creşterea preţurilor la energie

Vladimir Ionescu

Propunerea de majorare a salariului minim brut cu 8% ar avea un impact „absolut nesemnificativ” asupra venitului net al unui angajat plătit cu salariul minim,… Mai mult

Stiri

Comisia Europeană: Alegerile din Rusia s-au desfășurat într-o „atmosferă de intimidare”

Razvan Diaconu

Alegerile parlamentare desfăşurate de vineri până duminică în Rusia au fost „libere şi corecte”, a apreciat luni Kremlinul. Observatorii şi opoziţia manifestă îngrijorări majore privind… Mai mult

Stiri

Premierul l-a demis pe unul din cei mai eficienți funcționari guvernamentali: Octavian Berceanu, șeful Gărzii Naționale de Mediu

Vladimir Ionescu

Octavian Berceanu (foto), membru USR PLUS, a fost revocat de la conducerea Gărzii Naționale de Mediu. Decizia premierului Florin Cîțu a fost publicată luni în… Mai mult

Stiri

În Capitală nu mai există niciun pat liber la secțiile ATI pentru Covid – la nivel național mai sunt doar 19

Vladimir Ionescu

În Capitală și mai multe orașe mari – printre care Timișoara, Cluj și Craiova – nu mai exista luni niciun pat liber în secțiile de… Mai mult

Europa

Olanda vrea să interzică bancnota de 500 de euro și plățile în numerar de peste 5.000 de euro

Vladimir Ionescu

Ministrul olandez de Finanţe, Wopke Hoekstra, conduce o mişcare europeană pentru interzicerea folosirii bancnotei de 500 de euro şi a plăţilor în numerar de până… Mai mult

Stiri

Klaus Iohannis a plecat la New York la Adunarea Generală a ONU – SUA au cerut liderilor mondiali să nu participe fizic

Razvan Diaconu

Președintele Klaus Iohannis a plecat luni în Statele Unite, Administrația Prezidențială anunțând că șeful statului participă la ”la segmentul de nivel înalt al celei de-a… Mai mult

Europa

Polonia, obligată de CJUE să plătească Comisiei 500.000 euro zilnic, până închide mina de la Turow

Razvan Diaconu

Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a decis luni că Polonia trebuie să plătească o penalitate zilnică de 500.000 de euro către Comisia Europeană… Mai mult