duminică

26 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

13 aprilie, 2022

Investițiile directe realizate de nerezidenți în România au crescut cu 9,7% în primele două luni din 2022, la 926 milioane de euro, comparativ cu 844 milioane de euro în aceeași perioadă din 2021, conform cifrelor comunicate miercuri de Banca Națională a României (BNR).

“Investițiile directe ale nerezidenților în România au însumat 926 milioane euro (comparativ cu 844 milioane euro în perioada ianuarie-februarie 2021), din care participațiile la capital (inclusiv profitul reinvestit net estimat) au însumat valoarea netă de 1,182 miliarde euro, iar creditele intragrup au înregistrat valoarea netă negativă de 256 milioane euro”, se arată în comunicatul BNR.

Numărul firmelor cu capital străin nou înființate în România a crescut, în primele două luni din 2022, cu 21,7%, comparativ cu perioada similară din 2021, la 977 de unități, conform datelor centralizate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC).


Cele 977 de societăți noi aveau un capital social subscris în sumă totală de 4,666 milioane de dolari, cu 57,4% mai mic față de cel al firmelor înmatriculate în perioada ianuarie-februarie 2021, de 10,94 milioane de dolari.

La finele lunii februarie 2022, în România existau 237.824 societăți cu participare străină la capitalul social. Valoarea capitalului subscris se situa la 66,183 miliarde de dolari.

Cel mai mare număr de societăți cu participare străină era cu investitori din Italia, respectiv 50.793 (capital subscris de 3,943 miliarde de dolari), dar cea mai mare valoare a capitalului social aparține firmelor olandeze, respectiv 12,376 miliarde de dolari, în 5.711 de firme.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

***


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: