UE ar trebui să amâne eforturile de interzicere a vânzărilor de vehicule echipate cu motoare cu ardere internă începând cu 2035 deoarece va sfârși prin a spori dependența de importurile de materii prime din țări terțe, a declarat CEO-ul BMW, Oliver Zipse (foto), pentru Politico.
„A te angaja la o țintă 2035 de 100% reducere a emisiilor de carbon la nivel de flotă auto ar fi un lucru foarte periculos”, a spus Oliver Zipse, care este în prezent președintele lobby-ului auto ACEA din Bruxelles.
El a cerut o dată țintă de 2040, cel mai devreme, și ca factorii de decizie să anunțe verdictul final mai târziu în acest deceniu, în loc să o facă anul acesta.
Propunerea Comisiei – care este încă dezbătută de Parlament și de țările membre – ar interzice vânzarea de vehicule noi echipate cu motoare cu combustie internă, echivalent cu a vinde numai vehicule alimentate cu baterii.
Această decizie crește cererea de materii prime necesare producției de baterii, precum cobalt, nichel, litiu și mangan – dintre care o mare parte provin din afara blocului comunitar.
„În special pentru vehiculele electrice, materiile prime nu provin în mare măsură din Europa”, a spus Oliver Zipse. Prețurile acestor materiale au crescut, în parte din cauza invaziei Rusiei în Ucraina, iar bateriile mai scumpe vor crește prețul vehiculelor electrice, a avertizat Oliver Zipse.
Apelul oficialului BMW apare într-o perioadă în care crește impulsul de a accepta propunerea Comisiei ca 2035 să devină anul după care se interzice vânzarea de mașini noi echipate cu motoare clasice. Ministrul german al Mediului, Steffi Lemke, a confirmat săptămâna trecută că Berlin va sprijini decizia Comisiei.
În discuția cu Politico, șeful BMW a mai spus că UE trebuie să se asigure că deține suficientă infrastructură de încărcare pentru a face față unei creșteri a vânzărilor de vehicule electrice.