cursdeguvernare

sâmbătă

12 octombrie, 2024

logo-conferinte-curs-de-guvernare

Bilanț șocant: Absolut toți șefii CNAS-urilor județele au picat examenul pentru funcție. Gestionează bugete de miliarde de euro

4 martie, 2016

casa asigurari sanatateCasa Națională de Asigurări de Sănătate este obligată să reia concursul pentru toate cele 42 de posturi de președinte – director general al caselor de sănătate județene, după ce toți candidații au picat cu punctaje rușinoase examenul organizat miercuri.

Cele 42 de funcții erau ocupate interimar de anul trecut, deoarece contractele de management au încetat pe 30 octombrie, când au fost actualizați indicatorii de performanță din contracte.

La Timiș, Sîrbu Nicolița Flavia a fost eliminată din concurs fiindcă a fost prinsă cu un telefon mobil asupra ei, deși acest lucru era interzis.

Statistica neagră a examenului pentru cei care gestionează miliardele Sănătății:

  • Dintre cei 47 de participanți, niciunul nu a trecut de proba scrisă, care i-ar fi dus în etapa finală, interviul.
  • Un singur concurent s-a apropiat de 50 de puncte, în condițiile în care minimul necesar pentru promovarea concursului a fost de 70 de puncte din 100.
  • De asemenea, doar 6 dintre concurenți au reușit să obțină peste jumătate din punctajul câștigător.
  • 27 dintre candidați conduc în momentul de față casele de asigurări județene

Situația este bizară, în condițiile în care candidații au vechime, la selecția dosarelor făcându-se o triere în funcție de specializările postuniversitare și experiență.

candidati presedinti cjas

Condițiile de participare la concurs, potrivit metodologiei:

  • Pregătirea profesională și experiența necesare executării operațiunilor specifice postului
  • Pregătirea de bază: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență
  • Pregătire complementară/managerială în domeniul de activitate al candidatului sau în sistemul de sănătate: cursuri de perfecționare/specializări/competențe/master/doctorat
  • Vechime în specialitate – minim 7 ani
  • Activitate desfășurată în funcții de conducere – minim 5 ani

Bibliografia pentru examen cuprinde 22 de legi, OUG, HG-uri și ordine de ministru, de la Legea sănătății și cea a achizițiilor publice, până la normele metodologice privind rambursarea și recuperarea celtuielilor reprezentând asistența medicală acordată în baza documentelor internaționale.

Pe una dintre paginile de socializare ale medicilor, există comentatori care atrag atenția că nici Vasile Ciurchea, președintele CNAS, nu a dat concurs pentru poziția ocupată, ci a fost numit (de premierul Victor Ponta, în iunie 2014).

Interimarul de la Casa de Asigurări de Sănătate București: 3,0 puncte din 100


Actualul președinte interimar al Casei de Asigurări de Sănătate București, Lucian Vasile Bara, a obținut doar 3,0 puncte la concurs.

Vasile Bara a fost numit interimar de Vasile Ciurchea și dorea să conducă această instituție cu buget de peste un miliard de euro.

CV-ul său arată o carieră cu traseu surprinzător: este medic și economist (diplome de licență), are un doctorat în medicină veterinară, a fost asistent universitar la Facultatea de Protecția Mediului de la Universitatea Oradea, a venit la București în 2014 pentru a fi consilier personal al ministrului Agriculturii Daniel Constantin. În același an s-a transferat la Casa Națională de Asigurări de Sănătate.

La CNAS, într-un an de zile a fost pe rând director adjunct și director plin în Direcția Generală Monitorizare, Control și Antifraud, respectiv Direcția Control și Monitorizare CAS și Furnizori.

Unul dintre contracandidații săi, Petru Armean, manager al Spitalului Clinic „Prof. Dr. Theodor Burghele” din Bucureşti și profesor universitar la Facultatea de Medicină Carol Davila, a obținut 8 puncte.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

9 răspunsuri

  1. Poate sa explice cineva de ce e nevoie de aceste case judetene, ce rol au ele?

    De fapt, de ce e nevoie si de o casa nationala?

    Avand in vedere ca sanatatea este un drept constitutional – deci toti cetatenii il au, indiferent daca sunt asigurati sau nu, casa de asigurari nu ar trebui sa vanda decat niste asigurari optionale – gen conditii mai bune – gen saloane mai bune, private si semiprivate, analize si internari prioritare (fara stat la coada).

    Sanatatea trebuie finantata de la bugetul de stat, daca e sa ne luam dupa Constitutie.

    CNAS mananca niste bani degeaba, dupa ce ca sunt foarte putini. In plus, CNAS, teoretic un fond mutual al asiguratilor, finanteaza si ingrijirile neasiguratilor si diverse programe nationale – ceea ce e o deturnare de fonduri. Asta e aberant – ori e al asiguratilor, ori e al statului acest fond – iar daca e al statului atunci de ce mai exista si de ce nu e finantata sanatatea direct din buget?

  2. Acesta reflecta din pacate calitatea clasei politice actuale, de care acesti functionari sunt numiti si mentinuti intr-un sistem clientelar.
    Citez din lucrarea „Bucurestiul de mult uitat – O poveste a anului 1909”, scrisa de Dan Rosca, aparuta in 2012 la Ed. Subiectiv, p.23:
    „Vedem ca acum o suta de ani, toti inaltii nostri demnitari aveau studii serioase si proveneau din familii instarite care le asigurasera o educatie solida. Desi inaltii functionari erau desemnati tot politic ca si in prezent, pregatirea profesionala si averea personala cu care veneau la scaunele ministeriale faceau ca incompetenta sau coruptia sa fie mai rare. Numai cu asemenea oameni de valoare s-a putut edifica Romania moderna”.
    Calitatea clasei politice va fi determinanta in a face ca Romania sa devina o tara normala si civilizata, sau sa se balaceasca in continuare in namolul cotidianului dambovitean. Restul vine de la sine, dar nimeni in afara de locuitorii acestui pamant nu va putea aduce schimbarea in bine mult dorita.

  3. Da, dar au o origine sociala sanatoasa, si in plus, dau contracte la cine trebuie. La ce bun a mai si cunoasca 22 de legi si nu mai stiu cate hotarari guvernamentale? Inutil.

  4. Au salarii de 10000 RON, nu au facut 1 control de ani de zile… platim prostii sa conduca banii publici. NULITATI ! Si in toate administratiile conduc politicieni de teapa lor ! Analfabeti cu scoli cumparate la particular! Chestia e ca nu pot sa invete nici la locul de munca atat de prosti sunt ! Nativ prosti ! Ideea e ca se impune sa se dea examene adevarate peste tot acestor marsavi cu aere de sefi ! Stiti ce sunt acesti sefi ai CAS urilor? Aceia care lipeau afise in timpul campaniilor electorale, si umblau cu batele prin judete ! Se luptau cu partidele concurente ! Au apucat ciolanul ! … De ani de zile….OPRITI -I ! Au distrus tot !

  5. Bilantul este socant numai pentru cine nu traieste cu picioarele pe pamint in domeniul politic al tarii.Casa de Sanatate judeteana ca si restul institutiilor judetene, este una din institutiile „distribuite” ca sefie pentru cei cu aport bun in zona politica, respectiv in orgnizarea partidelor, a filialelor judetene, in mobilizarea electorala sau la diferite evenimente.In aceste conditii, timpul si interesul pentru profesie era limitat, incit nu este de mirare ca la examene acesti sefi nu aveau cum sa dovedeasca cunostintele minimale (profesionale si juridice) aferente functiei.In locul extazierii (nu doar mirarii) in fata unui rezultat atit de convingator ca preocuparile institutionale si cultura de specialitate sint secundare in raport cu aportul la viata politica a partidului care i-a INFIPT in post, trebuie sa ne amintim constatarea quqsi-generala, ca institutiile sint fiefuri politice,iar nu unitati administrative cu obiective sociale pentru cetateni.Asa ca este vremea sa mai iesim din marile mirari si sa avem in vedere macar realitatile nationale si cauzele care le determina.Despre solutii, deocamdata nici vorba…

    1. partidul aflat la putere. toti pretendentii la sefia casei judete de asigurari trebuie sa se prezinta la concursul organizat de cnas avand asupra lor recomandarea prefectului. simplu, nu?

  6. O structura puternic politizata, care ofera “pe tava” bani clientilor recomandati de partide, patronilor de servicii medicale care sunt implicati in “lupta de partid”. In fiecare judet exista oameni care sunt pusi „la ordin” sa serveasca interesele patronilor din serviciile medicale si nu interesele asiguratilor. Fiecare presedinte de CAS este „protejatul” unui puternic al judetului sau al zilei. Inclusiv Busoi si-a facut banii din relatia cu CAS (apropo, stie cineva cat si cum a decontat?). Ioan Rus (PSD Cj) o sustine pe Emilia Groza (CAS Cj) ca sa dau doar un exemplu (as mai avea vreo patru, DNA, citesti oare?). Se strang si se cheltuie circa 5 miliarde de euro anual pe sanatate in Romania; nu exista un rezultat clar, nu exista un obiectiv coerent la nivel de sanatate. A, si vestitul SIUI facut de SIVECO, program care are mari probleme de functionare! SIVECO vinde separat(pe alti bani) catre furnizori asistenta tehnica pe care ar trebui sa o asigure conform contractului cu CNAS, in conditiile in care incaseaza milioane de euro pentru a-l face functional. SI atunci de ce va mira ca au picat toti examenul? Asa trebuia facut ca sa ii poata numi intermari pe „ai lor”.

  7. Presedintele de la Mures a fost mai ,, desteapta,, nici nu s-a prezentat la concurs, ci ca sa nu fie umilita de Ciurchea!
    Deci, nu Ciurchea a avut dreptate cand a organizat un concurs , se pare corect, ci ea este o MARE victima!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

9 răspunsuri

  1. Poate sa explice cineva de ce e nevoie de aceste case judetene, ce rol au ele?

    De fapt, de ce e nevoie si de o casa nationala?

    Avand in vedere ca sanatatea este un drept constitutional – deci toti cetatenii il au, indiferent daca sunt asigurati sau nu, casa de asigurari nu ar trebui sa vanda decat niste asigurari optionale – gen conditii mai bune – gen saloane mai bune, private si semiprivate, analize si internari prioritare (fara stat la coada).

    Sanatatea trebuie finantata de la bugetul de stat, daca e sa ne luam dupa Constitutie.

    CNAS mananca niste bani degeaba, dupa ce ca sunt foarte putini. In plus, CNAS, teoretic un fond mutual al asiguratilor, finanteaza si ingrijirile neasiguratilor si diverse programe nationale – ceea ce e o deturnare de fonduri. Asta e aberant – ori e al asiguratilor, ori e al statului acest fond – iar daca e al statului atunci de ce mai exista si de ce nu e finantata sanatatea direct din buget?

  2. Acesta reflecta din pacate calitatea clasei politice actuale, de care acesti functionari sunt numiti si mentinuti intr-un sistem clientelar.
    Citez din lucrarea „Bucurestiul de mult uitat – O poveste a anului 1909”, scrisa de Dan Rosca, aparuta in 2012 la Ed. Subiectiv, p.23:
    „Vedem ca acum o suta de ani, toti inaltii nostri demnitari aveau studii serioase si proveneau din familii instarite care le asigurasera o educatie solida. Desi inaltii functionari erau desemnati tot politic ca si in prezent, pregatirea profesionala si averea personala cu care veneau la scaunele ministeriale faceau ca incompetenta sau coruptia sa fie mai rare. Numai cu asemenea oameni de valoare s-a putut edifica Romania moderna”.
    Calitatea clasei politice va fi determinanta in a face ca Romania sa devina o tara normala si civilizata, sau sa se balaceasca in continuare in namolul cotidianului dambovitean. Restul vine de la sine, dar nimeni in afara de locuitorii acestui pamant nu va putea aduce schimbarea in bine mult dorita.

  3. Da, dar au o origine sociala sanatoasa, si in plus, dau contracte la cine trebuie. La ce bun a mai si cunoasca 22 de legi si nu mai stiu cate hotarari guvernamentale? Inutil.

  4. Au salarii de 10000 RON, nu au facut 1 control de ani de zile… platim prostii sa conduca banii publici. NULITATI ! Si in toate administratiile conduc politicieni de teapa lor ! Analfabeti cu scoli cumparate la particular! Chestia e ca nu pot sa invete nici la locul de munca atat de prosti sunt ! Nativ prosti ! Ideea e ca se impune sa se dea examene adevarate peste tot acestor marsavi cu aere de sefi ! Stiti ce sunt acesti sefi ai CAS urilor? Aceia care lipeau afise in timpul campaniilor electorale, si umblau cu batele prin judete ! Se luptau cu partidele concurente ! Au apucat ciolanul ! … De ani de zile….OPRITI -I ! Au distrus tot !

  5. Bilantul este socant numai pentru cine nu traieste cu picioarele pe pamint in domeniul politic al tarii.Casa de Sanatate judeteana ca si restul institutiilor judetene, este una din institutiile „distribuite” ca sefie pentru cei cu aport bun in zona politica, respectiv in orgnizarea partidelor, a filialelor judetene, in mobilizarea electorala sau la diferite evenimente.In aceste conditii, timpul si interesul pentru profesie era limitat, incit nu este de mirare ca la examene acesti sefi nu aveau cum sa dovedeasca cunostintele minimale (profesionale si juridice) aferente functiei.In locul extazierii (nu doar mirarii) in fata unui rezultat atit de convingator ca preocuparile institutionale si cultura de specialitate sint secundare in raport cu aportul la viata politica a partidului care i-a INFIPT in post, trebuie sa ne amintim constatarea quqsi-generala, ca institutiile sint fiefuri politice,iar nu unitati administrative cu obiective sociale pentru cetateni.Asa ca este vremea sa mai iesim din marile mirari si sa avem in vedere macar realitatile nationale si cauzele care le determina.Despre solutii, deocamdata nici vorba…

    1. partidul aflat la putere. toti pretendentii la sefia casei judete de asigurari trebuie sa se prezinta la concursul organizat de cnas avand asupra lor recomandarea prefectului. simplu, nu?

  6. O structura puternic politizata, care ofera “pe tava” bani clientilor recomandati de partide, patronilor de servicii medicale care sunt implicati in “lupta de partid”. In fiecare judet exista oameni care sunt pusi „la ordin” sa serveasca interesele patronilor din serviciile medicale si nu interesele asiguratilor. Fiecare presedinte de CAS este „protejatul” unui puternic al judetului sau al zilei. Inclusiv Busoi si-a facut banii din relatia cu CAS (apropo, stie cineva cat si cum a decontat?). Ioan Rus (PSD Cj) o sustine pe Emilia Groza (CAS Cj) ca sa dau doar un exemplu (as mai avea vreo patru, DNA, citesti oare?). Se strang si se cheltuie circa 5 miliarde de euro anual pe sanatate in Romania; nu exista un rezultat clar, nu exista un obiectiv coerent la nivel de sanatate. A, si vestitul SIUI facut de SIVECO, program care are mari probleme de functionare! SIVECO vinde separat(pe alti bani) catre furnizori asistenta tehnica pe care ar trebui sa o asigure conform contractului cu CNAS, in conditiile in care incaseaza milioane de euro pentru a-l face functional. SI atunci de ce va mira ca au picat toti examenul? Asa trebuia facut ca sa ii poata numi intermari pe „ai lor”.

  7. Presedintele de la Mures a fost mai ,, desteapta,, nici nu s-a prezentat la concurs, ci ca sa nu fie umilita de Ciurchea!
    Deci, nu Ciurchea a avut dreptate cand a organizat un concurs , se pare corect, ci ea este o MARE victima!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: