Germania va obliga toate benzinăriile de pe teritoriul său să aibă staţii de încărcare pentru vehiculele electrice, pentru încurajarea cererii acestui segment auto. Măsura apare în planul de relansare economică în valoarea de 130 de miliarde de euro, recent lansat.
Măsura vine la pachet cu taxele prin care vor fi sancționați proprietarii de SUV-uri poluante, cu motoare cu combustie internă, dar și cu subvențiile de 6.000 de euro la achiziția de mașini electrice, potrivit Reuters.
Planul german prevede alocarea a 2,5 miliarde de euro pentru producţia de baterii destinate vehiculelor electrice şi pentru infrastructura necesară reîncărcării acestora.
(Citiţi şi: „Măsurile de relansare anunțate de Angela Merkel pentru cea mai mare economie din zona euro: 130 de miliarde de euro în 2020-2021”)
În acest domeniu mari companii petroliere și de utilități precum Shell, Engie, și Tesla se luptă pentru supremație.
Planul german „este un angajament clar în favoarea vehiculelor electrice și a electromobilității ca tehnologie a viitorului” (…), care „plasează Germania printre liderii grupului care (le) susține”, consideră The Mobility House, o companie specializată în stocarea de energie, printre ai cărei investitori se numără atât Daimler cât și alianța Renault-Nissan-Mistubishi.
Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, înregistra în martie 27.730 staţii de încărcare electrică.
Pentru ca piaţa maşinilor electrice să ajungă la proporţie de masă este nevoie de cel puţin 70.000 de staţii de încărcare a bateriilor dintre care 7.000 să fie de încărcare rapidă, potrivit Asociaţiei Germane a Industriilor din Energie şi Apă (BDEW).
Cererea de mașini electrice este, tehnic, plafonată de autonomia redusă a vehiculelor electrice și de insuficienta dezvoltare a rețelelor de încărcare.
Doar 1,8% din noile înmatriculări din Germania au fost de mașini electrice anul trecut. Până în mai 2020, ponderea înmatriculărilor de mașini electrice a crescut la 3,3%, potrivit Autorităţii Federale de Transport (KBA).