sâmbătă

2 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

20 aprilie, 2020

Banca Centrală Europeană (BCE) a cumpărat obligațiuni ale Italiei de 30 – 40 de miliarde de euro, pentru a stăvili creșterea randamentelor acestora, ca urmare a problemelor finanțelor publice italiene, declanșate de pandemia coronavirus.

Randamentele obligațiunilor sunt invers proporționale cu prețul lor, care a scăzut în cazul celor italiene,  din  cauza vânzărilor  substanțiale, pe  fondul  neîncrederii în capacitatea guvernului italian de a face  față crizei.

Valoarea  achizițiilor  estimate de Goldman Sachs acoperă 35 – 45% din totalul programului de urgență  suplimentar, de 750 miliarde de euro,  lansat de BCE, o proporție dublă față de cota de 17% stabilită de regulile anterioare, potrivit  Reuters.


Randamentele eurobondurilor  italiene pe 10 ani  au crescut,  vineri, până  la  niveluri  cu  peste 270  de puncte procentuale de bază mai mari decât randamentele eurobondurilor  germane, înainte ca  BCE să intre în piață.

Titlurile italiene au închis,  vineri, cu o diferență (spread) de 221 puncte de bază  fațăde cele  germane, cu 35 mai mult  decât închiderea săptămânii  anterioare.

Problema Italiei este rata înaltă a datoriei  publice, de  130% din PIB,  care ar putea  crește până la 180% potrivit estimărilor.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

„Se știe că este o problemă când toată lumea își alterează modelele datoriilor în criză. Asta s-a întâmplat în cazul Italiei ”, a declarat Gilles Moec, economist șef la AXA Investment Managers, citat de Reuters.


În afară  de schema de achiziții de urgență numit  PEPP, care este dedicată întregii Zone Euro, în cadrul căreia BCE  a intrat în piață,  BCE mai are la dispoziție și schema  de  achiziții directe  Outright Monetary Transactions (OMT), încă  neutilizată.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: