fbpx

Chestiunea

DOCUMENT / Marile companii de stat profitabile nu pot compensa pierderile de miliarde ale celorlalte peste 800 – analiză Consiliul Fiscal

Companiile cu capital majoritar de stat au înregistrat pierderi nete cumulate de 1,8 miliarde de lei în 2019, în ciuda profitului net de 3,7 miliarde… Mai mult

09.02.2021

La obiect

Prăbușire dramatică a productivității muncii în agricultura românească

Productivitatea muncii în agricultura românească s-a prăbușit în 2020, potrivit datelor publicate de Eurostat. Evoluția consemnată față de anul precedent a fost de -47,2%, la… Mai mult

09.02.2021

La obiect

Acoperirea importurilor cu exporturi coboară mult sub cea din anul de criză 2010: Deficitul comercial pe 2020 a urcat la 8,5% din PIB

Deficitul comercial a urcat în luna decembrie 2020 la 1.952,4 milioane euro, cu peste 10% în plus față de aceeaşi lună a anului trecut, potrivit… Mai mult

09.02.2021

Chestiunea

Temelia Bugetului și a PNRR: 50% din actualii lucrători vor avea nevoie de noi calificări până în 2025

Aproximativ 50% din lucrătorii angajați în prezent vor avea nevoie de noi calificări până în 2025 pentru a răspunde nevoilor generate de criza Covid-19 pe… Mai mult

08.02.2021

Bateria auto care se încarcă în 5 minute – concept realizat în Israel și fabricat în China

de Iulian Soare , 19.1.2021

Baterii auto care se pot încărca complet în 5 minute au intrat în producție pentru prima dată, marcând un pas decisiv în cursa de a realiza încărcarea unei mașini electrice la fel de rapid precum umplerea rezervorului de combustibil a unei mașini clasice.

Automobilele electrice sunt un element important în lupta contra schimbărilor climatice, însă autonomia încă limitată și timpul lung de încărcare a bateriilor încetinesc ritmul de vânzare al acestora.

Potrivit The Guardian, compania israeliană StoreDot a reușit să dezvolte un nou tip de baterie litiu-ion pentru automobile, baterii care au intrat în producție în China, la fabrica Eve Energy.

StoreDot a demonstrat deja capabilitatea de a dezvolta baterii cu încărcare ”extrem de rapidă” care dotează telefoane, drone sau scutere. Compania a anunțat că va produce 1.000 de baterii ”de test” pe care le va prezenta producătorilor auto și altor tipuri de companii.

Daimler, BP, Samsung și TDK au investit în total 130 milioane dolari în compania israeliană StoreDot, companie care a primit, în 2020, titlul de Bloomberg New Energy Finance Pioneer.

(Citiți și: ”Cum doarme UE sub industria strategică a mașinilor electrice: Viitorul tocmai a ajuns între China și Africa”)

Bateriile auto produse sub licența StoreDot se încarcă complet în 5 minute, cu condiția utilizării stațiilor de putere mare. Folosind infrastructura actuală de încărcare a bateriilor auto, StoreDot țintește obiectivul încărcării în 5 minute pentru o autonomie de 160 de km.

”Principala barieră în folosirea automobilelor electrice nu mai este costul, ci autonomia. Azi, fie îți este frică că poți rămâne în pană pe autostradă, fie că trebuie să stai 2 ore cel puțin în stația de încărcare. Dacă timpul de încărcare devine similar celui necesar umplerii unui rezervor cu benzină, atunci orice reținere dispare. O baterie litiu-ion care se poate încărca în 5 minute părea imposibil de realizat, dar noi lansăm un prototip care poate intra imediat în producție de masă”, spune Doron Myersdorf, CEO oal StoreDot.

Bateriile litiu-ion folosec un electrod de grafit în care sunt ”împinși” ioni de litiu pentru a stoca energie. Dacă procesul se derulează foarte rapid, ionii de litiu se pot transforma în metal și scut-circuitează bateria.

Tehnologia StoreDot înlocuiește grafitul cu nanoparticole semiconductoare pe care ionii le penetrează mult mai ușor. Tehnologia inițială a folosit nanoparticole de germaniu, apoi StoreDot a utilizat siliciu, mult mai ieftin.

Prototipul noii baterii este așteptat să apară în acest an.

Cursă acerbă pentru realizarea bateriei-minune

Zeci de companii din lume lucrează în prezent la dezvoltarea bateriilor cu încărcare rapidă. Tesla, Enevate și Sila Nanotechnologies utilizează toate electrozi pe bază de siliciu. Alte companii s-au orientat către alte materiale, Echion, de exemplu, folosește nanoparticole de oxid de niobiu.

EC Power, companie fondată de prof Chao-Yang Wang de la Penn State University, a realizat prototipul unei baterii litiu-ion care se încarcă în 10 minute. Pentru a realiza asta, temperatura bateriei este crescută controlat la o temperatură de 60 de grade Celsius, care permite mișcarea mai rapidă a ionilor de litiu.

Ciclul de viață al bateriilor EC Power este de 2.500 de încărcări, cel al bateriilor StoreDot de numai 1.000 de încărcări.

Anna Tomaszewska, profesor la Imperial College Londra, care din 2019 s-a specializat în analiza pieței bateriilor cu încărcare rapidă, afirmă însă că va mai dura până ce companiile vor rezolva rezolva acceptabil toate problemele de fiabilitate. ”Nu cred că aceste noi tehnologii se pot impune în piață mai repede de 5 ani. Și sunt convinsă că acești producători vor intra inițial pe alte nișe de piață, nu pentru a echipa automobile electrice”.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 19.1.2021

Lăsați un comentariu


Stiri

Mugur Isărescu: Băncile Centrale – 3 căi de integrare a riscurilor climatice

Adrian N Ionescu

Băncile centrale și autoritățile de supraveghere financiară trebuie să găsească instrumentele analitice, metodele și datele potrivite pentru a integra riscurile climatice în activitatea lor, în… Mai mult

Stiri

DNA – 2020: În 105 dosare deschise în legătură cu pandemia de Covid – prejudicii de sute de milioane

Vladimir Ionescu

DNA a instrumentat anul trecut 105 dosare legate de pandemie, cinci dintre acestea au fost deja trimise cu rechizitoriu în instanță, iar alte 24 sunt… Mai mult

Stiri

Romgaz va depune o ofertă pentru preluarea participației ExxonMobil în Marea Neagră la Neptun Deep

Adrian N Ionescu

Romgaz (SNG) va depune o ofertă pentru preluarea participaţiei ExxonMobil la concesiunea exploatării gazelor naturale din perimetrul Neptun Deep din Marea Neagră, înainte de expirarea… Mai mult

Europa

400 de milioane de doze de vaccinuri “fantomă” – oferta rețelelor infracționale către statele UE

Iulian Soare

Rețele special organizate au încercat să vândă unor state membre  400 de milioane de doze de vaccin împotriva Covid-10, la un preț de aproape trei… Mai mult

Europa

18 companii au renunțat să mai lucreze la Nord Stream 2 de teama sancțiunilor americane

Razvan Diaconu

Un număr de 18 companii au fost convinse de perspectiva unor sancțiuni americane să nu mai lucreze pentru proiectul gazoductului rusesc Nord Stream 2, arată… Mai mult

Stiri

PNL anunță că nu susține proiectul lui Nicușor Dan de suspendare pentru 2 ani a PUZ-urilor sectoarelor, ci doar pentru 3 luni

Razvan Diaconu

Nicușor Dan a cedat, joi dimineață, în cadrul ședinței Comisiei de Urbanism a Primăriei Capitalei, în privința dorinței sale de a impune suspendarea pe o… Mai mult

Stiri

Profitul Romgaz a crescut cu 15% în 2020, pe seama reducerii amortizării, redevenței și a impozitului

Adrian N Ionescu

Profitul net al celui mai mare producător român de gaze naturale, Romgaz (SNG), a depășit 1.254 milioane de lei, în creștere cu 15,1% în anul… Mai mult