joi

28 martie, 2024

14 iunie, 2022

Aproape jumătate dintre oamenii de afaceri, manageri și angajați cu funcții de conducere din companiile chestionate în cadrul unui barometru realizat de Moneycorp estimează că România s-ar putea confrunta cu stagflație până la sfârșitul anului.

Peste un sfert sunt de părere că România ar putea intra chiar în recesiune, în vreme ce doar 20% consideră că se va menține tendința ascendentă a economiei.

Inflația (creșterea prețurilor la energie, materiale, servicii etc) a dominat clasamentul celor mai semnificativi factori de risc pentru evoluția economiei în următoarele șase luni, fiind menționată de 33,3% dintre respondenți.


Potrivit estimărilor managerilor chestionați, o treime cred că inflația din România se va situa în acest an în intervalul 14-17% în timp ce 26,5% văd inflația peste acest prag, undeva între 18-20%. 13,3% estimează inflația la peste 20% și numai 26,9% cred că inflația se va menține sub nivelul de 14% până la finele anului.

Managerii s-au mai arătat preocupați de o potențială scădere a vânzărilor (25%), o accentuare a blocajului financiar (12,5%), intrarea în insolvență/faliment a partenerilor (12,5%) și regionalizarea războiului (10,5%).

Ce ar trebui să facă statul

Întrebați care ar fi măsurile pe care statul ar trebui să le ia pentru a echilibra situația economică, pentru a limita deficitul bugetar, cei mai mulți dintre manageri (33%) au indicat „Restructurarea aparatului bugetar și digitalizarea” drept principalele decizii necesare în actualul context.

Pe locurile următoare, în ordinea importanței indicată de cei chestionați, s-au situat creșterea gradului de colectare a taxelor și impozitelor (26%), eliminarea facilităților fiscale oferite în construcții, IT, agricultură și alte domenii (15%), schimbarea sistemului fiscal (impozit progresiv) (13%) și asigurarea unei utilizări corecte și transparente a fondurilor din PNRR și Anghel Saligny (12%).


Sondajul realizat de Moneycorp și firma de consultanță Frames a fost derulat în perioada 27-31 mai 2022, pe un grup de peste 825 de companii din domenii diverse, precum IT&C, Asigurări, Echipamente, Materii prime, Energie, FMGC sau Turism.

Profilul respondenților a fost reprezentat de middle și top management, cu studii superioare, 63% bărbați și 37% femei, cu o vârstă medie de 41 de ani.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: