sâmbătă

4 mai, 2024

27 decembrie, 2021

Unul dintre giganţii tehnologici globali concentrat pe folosirea inteligenţei artificiale (AI), compania chineză Baidu a lansat luni, în China, propria aplicaţie metavers. Metaversul este spațiul virtual paralel, care urmează să fie următorul salt major în evoluţia internetului, potrivit AFP, citată de Agerpres.

Metaversul este un fel de dublură digitală a lumii reale. Acest concept, care este încă la început, promite eliberarea de constrângerile fizice şi multiplicarea interacţiunilor umane în format 3D.

Oportunităţile oferite de deschiderea unei „noi lumi virtuale” a stârnit apetitul giganţilor internetului. Facebook, care promovează intens această idee de afaceri, a mers până acolo încât şi-a redenumit compania-mamă „Meta”.


Baidu, supranumit şi Google-ul chinezesc, a făcut luni primii paşi în metavers cu o conferinţă „metaversală” la care a participat patronul său, Robin Li şi un public format din avataruri. Evenimentul a coincis cu lansarea de către Baidu a unei aplicaţii pentru metavers.

Un metavers numit „Tărâmul speranţei”

Denumită XiRang („Tărâmul speranţei”), această aplicaţie permite crearea unui personaj virtual (avatar) şi interacţiunea cu alţi utilizatori într-o lume 3D. Aplicaţia este accesibilă pe telefonul mobil şi pe calculator, dar poate fi folosită şi cu ajutorul căştilor pentru realitatea virtuală.

(Citiți și: Metaversul”)

În lumea XiRang, utilizatorii sunt liberi să exploreze un oraş virtual. La fel ca în viaţa reală, ei pot merge să admire o expoziţie, evident virtuală, ori o reproducere a celebrului Templu Shaolin sau pot plonja într-o piscină virtuală.

Aplicaţia XiRang este disponibilă doar în China.


Baidu lucra la acest proiect dinainte ca termenul „metavers” să capete popularitate, în octombrie, după decizia Facebook de a se redenumi „Meta”.

Urmând exemplul Baidu, şi alte companii chineze din domeniul internetului se deschid către metavers.

ByteDance (proprietara TikTok) a investit în mai multe domenii adiacente ale acestui sector, printre care şi producătorul de căşti virtuale Pico.

Un alt gigant al internetului chinez, Tencent, lucrează deja pe propria platformă metavers, profitând de uriaşa sa experienţă în domeniul jocurilor video, în care este un actor major. Cât despre campionul chinez al comerţului electronic Alibaba, acesta a creat o filială pentru a reflecta asupra diferitelor oportunităţi oferite de metavers.

Facebook va angaja 10.000 de persoane în Europa, pentru dezvoltarea propriului metavers, care permite comunicarea folosind căști de realitate virtuală, dar într-o formă superioară VR.

Comparată cu metaversul, realitatea virtuală de acum ar putea fi în viitor ceea ce reprezintă primele telefoane mobile din anii 1980 față de actualele telefoane inteligente.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: