joi

25 aprilie, 2024

11 ianuarie, 2018

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a declarat miercuri că proiectul giratoriului suspendat de la Domnești are „finanțare asigurată pentru 2018 din fonduri europene, din titlul 58”.

”Dl Șerbănescu ori nu știe despre ce vorbește (și ar trebui dat afară imediat), ori minte cu nerușinare, încercând să manipuleze publicul în stilul caracteristic al oficialilor CNAIR și MT”, a reacționat joi Asociația Pro Infrastructura pe pagina de Facebook.

Asociația anunță că își menține poziția precedentă (din 5 ianuarie, atunci când a afirmat că proiectul nu are finanțare aferentă anului 2018- n. red.), cea care probabil a generat  declarația oficialului CNAIR.


”Vom explica pe scurt mecanismele funcționării bugetului de stat, demonstrând că în acest moment fondurile alocate pentru acest proiect în 2018 sunt 0 (ZERO)”, scrie Pro Infrastructura. Detaliile și explicațiile, în cele ce urmează:

În primul rând, titlul 58 este o categorie generală de fonduri europene nerambursabile pe care Ministerul Transporturilor România ESTIMEAZĂ că le va atrage în 2018! Pentru a atrage aceste fonduri, MT, prin companiile din subordine (pe domeniile rutier, feroviar, aviație, naval, metrou), trebuie să prevadă sume de bani din bugetul de stat pe care să le achite mai întâi constructorilor, apoi să trimită documentele plății la Comisia Europeană care, după verificarea și acceptarea acestora, va deconta sumele respective. Altfel spus, trebuie alocați bani pe titlurile 51 și 55 (buget de stat) pentru acest proiect, fiindcă UE nu plătește direct constructorii, ci CNAIR face acest lucru cu bani de la buget.

În al doilea rând, titlul 58 la care face referire dl Șerbănescu reprezintă o categorie generală, care este împărțită proiectelor conform anexei din Legea Bugetului 2018, așa cum este evidențiat în fișele de proiect. Această împărțire nu este realizată discreționar de către CNAIR, ci este deja stabilită prin lege!

Astfel, pentru proiectul giratoriului suspendat de la Domnești, în fișa de proiect individuală (atașată mai jos), pentru anul 2018 sunt prevăzuți 0 (ZERO) lei la TOATE categoriile și titlurile bugetare (vezi II din fișă – credite bugetare). Titlul 58 nici măcar nu este precizat în această fișă de proiect! Simplu spus, în acte, CNAIR nici măcar nu se așteaptă ca în anul 2018 să deconteze vreun leu de la UE pentru acest proiect! Doar în declarații totul este roz și liniștitor!


Atragem atenția (i)responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere că proiectul pasajului Domnești nu va avansa prin dezinformare, minciună, rea-voință și lipsă de respect față de șoferii care se deplasează bară la bară! Este nevoie de responsabilitate, profesionalism, onestitate, recunoașterea erorilor făcute și pași concreți spre rezolvarea acestor probleme reale, în cazul de față bugetul INEXISTENT pentru anul 2018.

Ministerul Transporturilor a anunţat pe data de 5 ianuarie că a fost emis, de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), ordinul de începere pentru realizarea pasajului de la Domneşti, proiect estimat la 91,55 milioane lei, fără TVA.

Primăria Capitalei împreună cu Ministerul Transporturilor au anunțat că au demarat proiectul construcţiei pasajului în aprilie 2009.

Prima vizită pe teren a oficialilor- Sorin Oprescu, Victor Ponta, Dan Șova- a avut loc în august 2013. Proiectul a fost publicat pe siteul Consiliului Judeţean Ilfov încă din 2011, iar licitaţia a fost câştigată în 2015.

Au urmat numeroase contestații ale rezultatelor licitației, însoțite de acuze de incorectitudine aduse CNAIR la desemnarea câștigătorului.

După ce câștigătorul licitației a rămas definitiv au apărut blocaje cauzate de incapacitatea companiei de a face exproprieri în lipsa documentațiilor cadastrale.

De precizat: Premierul Mihai Tudose a trimis joi Corpul de Control la CNAIR pentru a face verificări, cu o zi înainte de data stabilită pentru prelungirea mandatului actualului director general al instituţiei, Ştefan Ioniţă, au precizat, pentru News.ro, surse din domeniul transporturilor.

Corpul de control al premierului va face probabil verificări generale, fiind vizată mai ales zona de achiziţii, consideră sursele.

În luna august a anului trecut, premierul i-a reproşat fostului ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, că reprezentanţii Ministerului Transporturilor nu merg pe şantiere pentru a verifica modul în care evoluează lucrările. În octombrie, Răzvan Cuc a demisionat de la conducerea Ministerului Transporturilor.

În 2017, CNAIR a recepţionat numai 24 kilometri de autostradă, lucrările fiind tergiversate din cauza problemelor generate de constructori sau apărute în teren, care au necesitat timp şi multă birocraţie pentru rezolvare.

La începutul anului trecut, Răzvan Cuc anticipa că vor fi daţi în folosinţă circa 90 de kilometri de autostradă în 2017. Noul ministru al Transporturilor, Felix Stroe, a declarat pe 14 decembrie că “vor fi minim 156,7 kilometri” de autostradă dați în folosinţă în 2018. Afirmația a fost contrazisă, cu date, de Asociația Pro Infrastructura.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: