vineri

19 aprilie, 2024

5 iulie, 2022

Asociația Patronală a Industriei de Software și servicii (ANIS) cere introducerea orelor obligatorii de Tehnologia Informației și Comunicării (TIC) pentru toți elevii de liceu, indiferent de profil.

Planurile-cadru actuale prevăd TIC în trunchiul comun pentru clasele a IX-a și a X-a, nu și în ciclul superior al liceului. La sfârșitul lui iunie, ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a menționat 11 discipline în trunchiul comun din viitoarele planuri-cadru pentru liceu, respectiv matematică, limba română, fizică, chimie, biologie, istorie, geografie, economie, sociologie, logică și filosofie.

România are nevoie tot mai mare de specialiști în domeniul IT, dar și de cetățeni pregătiți pentru o societate digitalizată, susțin reprezentanții ANIS.


„Menționăm că țara noastră se situează pe ultimul loc la nivelul UE în ceea ce privește gradul de digitalizare a societății, conform indicelui DESI, ce integrează și o componentă de educație. Un pas sigur pe care îl putem face astăzi spre acest deziderat constă în dezvoltarea competențelor digitale ale absolvenților de liceu și învățământ universitar, iar introducerea orelor de TIC în licee, indiferent de profilul absolvit, reprezintă o necesitate”, a declarat Mihai Matei, președintele ANIS.

Orele obligatorii de TIC pentru învățământul teoretic, vocațional, tehnologic, profesional, indiferent de profil sunt necesare “întrucât competențele avansate de tehnologie a informației sunt esențiale tuturor cetățenilor, iar IT-ul devine parte, în ritm accelerat, din toate industriile.

Asociația consideră necesară și actualizarea curriculei pentru cursurile de TIC, astfel încât să nu existe o suprapunere cu noțiunile din gimnaziu, ci să se asigure o completare a materiei predate.

Organizația subliniază faptul că această propunere este asumată de România prin PNRR, componenta 15 pe Educație având o reformă dedicată în acest sens cu obiectivul ”adaptarea cadrului legislativ pentru dobândirea competențelor digitale ale elevilor transdisciplinar”.


”Pentru implementarea acesteia, este necesară elaborarea unui document cadru ce vizează îmbunătățirea competențelor digitale ale elevilor din învățământul primar, gimnazial și liceal. Competențele digitale trebuie formate permanent, prin intermediul unei abordări interdisciplinare, în paralel cu integrarea TIC în anumite discipline sau predarea TIC ca disciplină separată”, subliniază ANIS.

La ora actuală, pe piața locală de IT există un deficit de forță de muncă de 15-20.000 de persoane anual.

Potrivit unui studiu realizat de ANIS, industria de software și servicii aduce un aport de cca. 6,2% din PIB, ceea ce însumează circa 13,6 miliarde de euro. Datorită contextului pandemic din ultimii doi ani, industria de IT a cunoscut o creștere de peste 15% pe an, ceea ce reprezintă un ritm de trei ori mai accelerat decât creșterea economică anuală a întregii țări.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: