miercuri

29 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

4 august, 2019

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut, în primele șapte luni ale anului, cu 6,8% faţă de aceeaşi perioadă din 2018 pe serie brută, respectiv cu 6,9% pe serie ajustată sezonier, potrivit datelor publicate vineri de Institutul Naţional de Statistică (INS).

„Statisticile confirmă faza de maturitate a ciclului economic post-criză, dinamica anuală (deși în accelerare în iunie) situându-se sub ritmul potențial pentru a 11-a lună la rând în iunie, în pofida creșterii semnificative a venitului real disponibil al populației în ultimele luni (cu un ritm anual de peste 10%)”, notează Andrei Rădulescu, senior economist la Banca Transilvania.

Dinamica anuală a consumului privat ar putea accelera de la 5,2% în 2018 la 6,3% în 2019, evoluție determinată
de mix-ul relaxat și nesustenabil de politici economice, notează Rădulescu.


Pe de altă parte, ritmul anual al consumului privat ar putea decelera la 5% în 2020, ca urmare a perspectivelor de rebalansare a politicii economice interne (în contextul nivelului ridicat al deficitelor gemene).

„Pentru 2021 ne așteptăm la o re-accelerare a consumului privat la 5.2% an/an”, mai arată el.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

În luna iunie 2019, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut față de luna precedentă, atât ca serie brută, cu 0,1% ,cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cu 1,3%.

Față de luna corespunzătoare a anului precedent, comerțul en detail a crescut, atât ca serie brută, cu 4,9%, cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cu 5,7%.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: