duminică

21 aprilie, 2024

2 iunie, 2011

Guvernul a decis, miercuri, înfiinţarea unui departament în cadrul Agenţiei naţionale de Administrare Fiscală pentru controlul averilor mari, însă disponibilizează 1.200 de angajaţi ai ANAF.

Direcţia de verificări fiscale va fi specializată în controlul veniturilor realizate de către persoanele fizice care obţin averi mari şi nedeclarate, a precizat ministrul Finanţelor, Gheorghe Ialomiţianu.

Cum va funcţiona departamentul

contribuabilii care vor fi verificaţi vor fi aleşi în urma unei analize de risc, după un model care funcţionează în SUA. ”Este o analiză obiectivă de risc care arată exact unde sunt persoanele acelea care ar trebui să fie verificate, nu cu conotaţie politică sau de altă natură, de subiectivism”, a explicat premierul Emil Boc, la postul B1TV.


Metoda controlului veniturilor. Fiscul va verifica veniturile şi averea, iar banii şi bunurile care depăşesc cu mai mult de 10.000 de euro veniturile obinute vor fi impozitate cu 16%, impozit aplicat sumei în plus.

Metoda cheltuielilor. Fiscul verifică ce cheltuieli are o persoană într-un an, inclusiv vacanţele petrecute în străinătate, şi dacă acestea depăşesc veniturile se va aplica impozitul de 16% asupra diferenţei.

În urma verificărilor ANAF, unde se constată diferenţe, după impozitare, se sesizează organele de urmărire penală.

În paralel, însă, cu înfiinţarea noului departament de control al averilor mari, Guvernul a decis şi desfiinţarea a aproape 5.000 de posturi din ANAF, din care 1.200 sunt ocupate.


Astfel, în Autoritatea Naţională a Vămilor schema de personal va fi redusă cu 1.427 de posturi, dintre care 600 ocupate, din Garda Financiară se reduc 713 posturi, din care 300 ocupate, iar de la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi ale municipiului Bucureşti se reduc 2.787 de posturi, din care 300 ocupate. Astfel, ANAF mai rămâne cu 29.100 de posturi în schemă.

Din posturile desfiinţate di ANAF, 550 sunt de conducere, printre acestea numărându-se şi funcţiile de comisar general prim-adjunct, una dintre cele patru funcţii de comisar general adjunct la nivelul Comisariatului General al Gărzii Financiare şi posturile aferente funcţiei de conducere de comisar şef secţie adjunct şi comisar şef divizie din GF.

”Administraţia fiscală va fi mai eficientă şi avem şi posibilitatea să facem o selecţie a personalului, iar angajaţii care nu mai îndeplinesc condiţiile să fie îndepărtaţi din ANAF”, a susţinut ministrul Ialomiţianu.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: