Industria de e-commerce din România are un potenţial mare de creştere, fapt certificat de cele 6,8 milioane de români care au cumpărat online în 2016, se precizează într-un comunicat al Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), citat de Agerpres.
România este o piaţă emergentă importantă în sectorul e-commerce, cu o creştere de 24,2% în anul 2015. Valoarea totală a comerţului online a ajuns la 1,4 miliarde de euro în 2015 şi va depăşi 2 miliarde de euro în acest an, conform estimărilor ARMO.
Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) a devenit membru EMOTA (The European eCommerce & Omni-Channel Association) şi Ecommerce Europe, două dintre cele mai importante organizaţii de e-commerce din Europa, fiind astfel direct implicată în influenţarea cadrului legislativ european care va facilita trecerea la piaţa unică digitală.
„Industria de e-commerce din România are un potenţial mare de creştere, dacă luam în calcul cifrele din 2016, conform cărora 6,8 milioane de români au efectuat cumpărături online. Afilierea noastră la EMOTA şi Ecommerce Europe reprezintă un pas înainte pentru comerţul online românesc. Suntem bucuroşi şi nerăbdători sa facem schimb de bune practici cu membrii celor două organizaţii şi să ne aliem astfel scopului comun declarat de a elimina barierele inutile care stau în calea dezvoltării sectorului de comerţ electronic european”, a declarat Florinel Chiş, director executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online, citat de Agerpres.
Ecommerce Europe reprezintă peste 25.000 de companii care vând bunuri şi servicii online în Europa. Odată cu aderarea ARMO la Ecommerce Europe, numărul asociaţiilor naţionale de e-commerce afiliate la acest organism european ajunge la 19. Ecommerce Europe a pus la dispoziţie unui număr de peste 10.000 de companii online certificate din întreaga Europă, eticheta europeană Trustmark, cu scopul de a spori încrederea consumatorilor în achiziţiile transfrontaliere.
În prezent, doar 15% din consumatorii europeni cumpără online de la alte state din Uniunea Europeană.