joi

25 aprilie, 2024

24 ianuarie, 2022

Investițiile pentru dezvoltarea în comun a mașinilor lor electrice (EV) ale alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi se vor tripla până la 20 de miliarde de euro (23 miliarde de dolari), până în 2030, potrivit unui plan care urmează să fie anunțat joi.

Producătorii consacraţi de automobile se confruntă cu noi competitori şi cu creșterea cererii pentru vehiculele electrice, iar alianţa franco-niponă caută să-şi extindă cooperarea în această direcție, în ciuda vechilor divergențe legate de procesul fostului lider Carlos Ghosn.

„Alianţa spre 2030” ar urma să producă pe cinci platforme comune peste 30 de noi modele electrice alimentate cu baterii, susţin sursele citate de Reuters.


Planul de „cooperare intensificată” al celor trei producători auto înseamnă „viziune comună asupra electrificării și mobilității conectate”. Cele cinci platforme comune vor acoperi 90% din vehiculele electrice pe care companiile ar trebui să le dezvolte și să le lanseze până în 2030.

Platforme de zeci de miliarde

Cei trei producători auto au dezvoltat şi au lansat parţial patru platforme comune pentru vehiculele electrice, pentru care deja au cheltuit pe electrificare 10 miliarde de euro.

Una dintre platforme este destinată viitorului model Nisan Ariya şi modelului electric Renault Megane

O alta este pentru maşinile cu buget redus ale Nissan şi ale partenerului său chinez Dongfeng, precum şi pentru brandul Dacia al Renault.


Celelalte două platforme sunt pentru maşinile mici şi pentru vehiculele comerciale uşoare.

Până la mijlocul deceniului, alianţa intenţionează să lanseze a cincea platformă comună, numită CMFB-EV, proiectată pentru vehiculele electrice produse de Renault,și pe care Nissan a decis să o folosească, împreună cu  alte componente standardizate, pentru a electrifica modelul compact Nissan Micra.

Micra electrică ar urma să fie lansată până în 2025.

Prețuri competitive cu motorizările pe carburanți

Cei trei producători auto speră să facă vehicule electrice compacte la fel de accesibile ca și vehiculele pe benzină de dimensiuni similare, au spus sursele.

Nu întâmplător companiile ar urma să folosească baterii comune şi alte componente cheie.

Alianţa vrea să investească în capacităţi de producţie în Franţa, Marea Britanie, China şi Japonia, urmând să ajungă la o capacitate totală a bateriilor de 220 gigawaţi oră (GWH) până în 2030, conform planului, au adăugat sursele.

Brandul Renault vrea ca până în 2030 să vândă în Europa doar vehicule electrice, faţă de obiectivul precedent de 90%, a anunţat luna aceasta directorul general Luca de Meo, adăugând că „va urma Dacia, iar electrificarea ei va fi realizată astfel încât nu vom majora preţurile”.

Renault a decis să producă în China modelul electric Dacia Spring.

Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez.

Alianţa Renault – Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

Planuri vechi au fost deblocate

Propunerile companiei franceze pentru o fuziune completă a Nissan și Renault au fost blocate de tensiunile izbucnite odată cu arestarea fostului lider al alianței, Carlos Ghosn în 2018.

Aceleași tensiuni au blocat și planurile de colaborare în dezvoltarea tehnologiei și a vehiculelor, planuri care acum au fost reluate și actualizate.

La cinci luni după ce Nissan părea că grăbește planurile de divorț cu Renault,  în mai 2020 parteneriatul Renault – Nissan – Mitsubishi renaște după o schemă „leader-follower”.

Cei trei producători de automobile au cu toții propriile tehnologii hibride, dar cu puține piese și sisteme cheie comune. Cooperarea limitată în aprovizionare și dezvoltare a stârnit îngrijorări în cadrul grupului cu privire la capacitatea de a realiza economii de costuri.

Nu se știe încă dacă liderii alianței vor discuta despre hibrizi ca parte a planului lor pentru 2030.

Nissan a declarat în noiembrie că plănuiește să cheltuiască aproximativ 18 miliarde de dolari în cinci ani pentru a accelera electrificarea vehiculelor, lansând 23 de vehicule electrificate – inclusiv hibride pe benzină-electrice – până în 2030, inclusiv 15 vehicule electrice.

Jumătate din mixul de vehicule Nissan va fi electrificat până în 2030, inclusiv vehiculele electrice și hibrizii e-Power, a spus compania.

Renault a declarat că brandul Renault va fi 100% electric în Europa până în 2030, dar oficialii companiei au declarat pentru Reuters că obiectivul nu se aplică piețelor din afara Europei și celorlalte mărci ale grupului, cum ar fi Dacia.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: