Groupe Renault, Nissan Motor Co. Ltd. și Mitsubishi Motors Corporation au anunțat, miercuri, noii termeni ai alianței lor, astfel încât să contribuie fiecare la creșterea vânzărilor celor mai competitive produse pe anumite direcții și regiuni.
Schema, denumită „leader-follower”, pe care se întemeiază parteneriatul se va concentra, printre altele, „pe un vehicul-mamă (vehiculul principal) și pe vehicule-surori concepute de leader cu sprijinul echipelor de followers”, spune un comunicat emis de alianţă.
Conducerile celor trei companii au aprobat principiile schemei leader-follower cu scopul:
- de a se asigura că vehiculele leader și follower pentru fiecare marcă sunt produse utilizând cea mai competitivă configurație, inclusiv prin gruparea producției, după caz;
- de a continua să valorifice sinergiile la nivelul produselor în cazul vehiculelor comerciale ușoare, acolo unde modelul leader-follower este deja aplicat;
- de a continua să promoveze strategia de standardizare a Alianței, de la platforme la caroserii.
Ca urmare a schemei leader-follower cheltuielile de investiții urmează să se reducă cu până la 40% pentru vehiculele integrate pe deplin în schemă.
„Noul model de afaceri va permite Alianței să valorifice la maximum activele și performanțele fiecărei companii, având totodată ca fundație culturile și moștenirile acestora”. Altfel spus, toţi membri alianţei vor contribui la fabricaţia produsului lider .
În aces context, alianța a aprobat principiul „regiunilor de referință”, fiecare companie concentrându-se pe regiunile sale de bază, cu scopul de a fi printre cele mai competitive și de a servi drept referință pentru celelalte în procesul lor de creștere a competitivității.
Astfel, Nissan va fi membru de referință pentru China, America de Nord și Japonia; Renault în Europa, Rusia, America de Sud și Africa de Nord; și Mitsubishi Motors în ASEAN și Oceania.
Vehiculele vor fi produse utilizând cea mai competitivă configurație. De exemplu:
- Reînnoirea segmentului C-SUV după anul 2025 va fi condusă de Nissan
- Viitoarea reînnoire a segmentului B-SUV în Europa va fi condusă de Renault
- În America Latină, platformele de produse B vor fi raționalizate, evoluând de la patru variante la o singură variantă pentru produsele Renault și Nissan. Această platformă va fi produsă în două uzine care produc atât Renault, cât și Nissan.
- În Asia de Sud-Est și Japonia, membrii Alianței vor urmări oportunități în cadrul aceleiași scheme, precum colaborarea kei auto între Nissan și Mitsubishi Motors.
Aproape 50% din modelele Alianței vor fi dezvoltate și produse în conformitate cu schema leader-follower până în 2025, spune comunciatul citat.
Aplicarea schemei la tehnologii
Membrii Alianței vor continua valorificarea activelor tehnologice existente pentru a se asigura că fiecare companie membră continuă să ia parte la investițiile în platforme, sisteme de propulsie și tehnologii.
Antecedentele există: dezvoltarea motorului și a platformelor și a permis lansarea cu succes a platformei CMF-B pentru Renault Clio și Nissan Juke, precum și a platformei kei pentru Nissan Dayz și Mitsubishi eK Wagon. Platformele CMF-C/D și CMF-EV vor urma în curând.
Schema va fi extinsă la toate tehnologiile-cheie, pozițiile de leader fiind distribuite astfel:
- Conducere autonomă: Nissan
- Tehnologii conectare auto: Renault va conduce platforma bazată pe Android
- E-body, sistemul de bază al arhitecturii electrico-electronice: Renault
- e-PowerTrain (ePT): CMF-A/B ePT – Renault; CMF-EV ePT – Nissan
- PHEV pentru segmentul C/D: Mitsubishi