Perspectivele industriei aeronautice s-au deteriorat în această toamnă din cauza creșterii infectărilor cu coronavirus. Cele 15.000 de concedieri planificate astă vară de Grupul Airbus la nivel global devin pragul minim, potrivit lui Michael Schoellhorn, directorul de operaţiuni al grupului.
Cum traficul aerian este mult sub nivelurile normale din cauza restricțiilor și a temerilor călătorilor, liniile aeriene își amână achizițiile de noi avioane, potrivit Reuters.
Cele 15.000 de locuri de muncă pe cale de eliminare reprezintă deja peste 11% din totalul personalului Airbus la nivel global (135.000).
(Citiți și: „Airbus restructurează 15.000 de locuri de muncă”)
Sindicatele se tem că managementul corporației va decide închiderea în întregime a unor uzine, care lucrau sub capacitate deja dinainte de pandemie, dar Michael Schoellhorn a exclus o asemenea decizie, cel puțin pentru Germania, potrivit interviului acordat Handelsblatt, citat de Reuters.
„Nu văd un asemenea risc pentru locațiile din Germania, în acest moment”, a declarat directorul de la Airbus.
Directorul general (CEO) Guillaume Faury spunea luna trecută că Airbus va încerca să-şi reducă costurile fără a recurge la concedieri forţate, dar nu putea garanta că ele nu vor avea loc.
Airbus este unul dintre cei doi giganți aeronautici globali, alături de rivalul său american Boeing. Airbus a avut venituri de 70 de miliarde de euro în 2019. Airbus produce avioane de pasageri, cu 100 până la mai mult de 600 de locuri, ca și elicoptere, aeronave-cisternă, avioane de luptă, de transport.