marți

7 februarie, 2023

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

23 aprilie, 2021

Autoturismele cu motor diesel nu au reprezentat decât 23,2% dintre înmatriculările de automobile în Europa în primul trimestru al acestui an, comparativ cu aproape 30% la începutul lui 2020, arată datele publicate vineri de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite AFP, potrivit Agerpres.

Conform acestor date, vânzările de automobile diesel în UE au scăzut cu 20,1% în ritm anual, până la 593.559 de unități. În rândul piețelor importante, vânzările de automobile diesel au scăzut cu aproape 30% în Germania și Spania.

În România, înmatriculările de automobile diesel au înregistrat o scădere de 54,9% în ritm anual, până la 3.742 de unități. În UE, doar Olanda a înregistrat o scădere procentuală mai mare (60,3%) a înmatriculărilor de automobile diesel.


De asemenea, vânzările de automobile cu motor pe benzină în UE au scăzut cu 16,9% până la 1,078 milioane unități, ponderea acestor automobile fiind de 42,2% în primul trimestru al acestui an, față de 52,3% la începutul lui 2020. Și în acest caz, scăderea înregistrată în România este mai mare decât la nivelul UE. Doar 7.727 de automobile cu motor pe benzină au fost înmatriculate în România în primul trimestru, în scădere cu 54,7% comparativ cu primul trimestru al anului trecut. O scădere procentuală mai mare (60,4%) s-a înregistrat doar în Lituania.

Datele ACEA arată că de relansarea pieței auto au profitat în special vehiculele hibride și cele electrice, în cazul cărora vânzările au continuat să crească în ritm susținut. Grație unei oferte extinse a constructorilor, vânzările de automobile hibride reprezintă în prezent 18,4% din piață cu 469.784 de unități vândute în UE în primul trimestru, o creștere de 101,6% în ritm anual. Vânzările au explodat practic în Italia (creștere de 246,8%), Franța, Germania, Spania sau Polonia.

În România, vânzările de automobile hibride au înregistrat o creștere peste media din UE, în primul trimestru fiind înmatriculate 5.518 unități, în creștere cu 145,6% comparativ cu 2.247 unități în primul trimestru al anului trecut.

Vânzările de automobile electrice care funcționează pe bază de baterie au reprezentat 5,7% din piață, cu 146.185 de unități înmatriculate în primul trimestru, în creștere cu 59,1% în ritm anual. În cazul acestor automobile, „cererea a fost în continuare susținută de subvențiile guvernamentale pentru vehiculele cu emisii reduse”, subliniază ACEA.


În România, creșterea vânzărilor de automobile electrice au înregistrat o creștere mai mică dar apropiată de media europeană, 53,1% în ritm anual, în condițiile în care în primul trimestru au fost înmatriculate 415 astfel de automobile, față de 271 unități în primul trimestru al anului trecut.

Anterior, Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a apreciat că Uniunea Europeană ar trebui să își fixeze ca obiectiv instalarea unui milion de stații publice de încărcare a automobilelor electrice în 2024, și a trei milioane până în 2029, în ideea de a da consumatorilor încrederea necesară pentru a face trecerea la noua tehnologie. ACEA a cerut Bruxelles-ului să fixeze ținte ambițioase pentru fiecare țară, în ceea ce privește dezvoltarea rețelei de puncte de încărcare a vehiculelor electrice.

Articole recomandate:

Etichete: , , ,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

România a reușit să facă progrese semnificative în ceea ce privește recuperarea decalajului față de media în privind PIB-ului pe cap de locuitor. Odată cu aderarea la NATO

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: