Înmatriculările de autoturisme „electrificate” au crescut cu aproape 79,8% în primele 4 luni ale anului, potrivit unui raport al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Cele 3.166 mașini de acest tip (electrice 100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) au ajuns la o cotă de piaţă de 11,6% din totalul înmatriculărilor perioadei.
Primele luni ale anului 2021 continuă tendința anului trecut.
(Citiți și: „APIA: Piaţa auto din România a scăzut cu peste 22% în 2020. Vânzările de autoturisme verzi s-au dublat”)
Proporția este de 2,1 ori mai mare decât cea pe care o aveau în perioada similară a anului trecut (5,5%). Este de remarcat creşterea puternică a autoturismelor plug-in hybrid (+155,2%).
Ford, la jumătate din înmatriculările de Dacia
Pe piaţa naţională, topul mărcilor auto (autoturisme + autovehicule comerciale), în perioada ianuarie – aprilie 2021, este condus de Dacia, cu 6.529 de unităţi, urmată de Ford (3.376 unităţi, adică peste 51% din vânzările de Dacia), Toyota (2.594), Volkswagen (2.488), Skoda (2.461), Hyundai (2.224), Mercedes Benz (2.219), Renault (2.033), BMW (1.231) şi Peugeot (1.012).
Autoturismele reprezintă circa 77% din totalul vânzărilor, în luna aprilie a acestui an, cu un volum de 6.747 de unităţi, în creştere cu 58,2% faţă de luna similară din 2020.
Raportul APIA, confirmă scăderea generală a vânzărilor (-14,5%), comparativ cu perioada similară a anului anterior, anunțată la începutul lunii.
În același interval ianuarie – aprilie 2021, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o scădere moderată (-1,1 puncte procentuale), faţă de perioada similară din 2020, şi a ajuns la 62,1%.
Autoturismele cu motoare diesel au consemnat o scădere de 5 puncte procentuale, în comparaţie cu datele din primele patru luni din anul anterior, iar cota de piaţă este de doar 26,2%.
Cele mai multe achiziţii de autoturisme au fost realizate de persoanele juridice, care acoperă 70% în total vânzări autoturisme, iar persoanelor fizice le revine restul de 30%.
„Raportul este unul mai dezechilibrat decât de obicei, în condițiile în care demararea mai târzie a programului Rabla, a generat o vizibilă, în special în rândul persoanelor fizice, și nu numai”, spune raportul citat.
În acelaşi timp, pe segmentul autovehiculelor comerciale uşoare (inclusiv minibuse si pick-up) s-a consemnat un salt de 16,2%, de la an la an