16 iunie, 2022

Românii folosesc aplicațiile de banking în special pentru a face plăți către comercianți, arată rezultatele studiului „Provocările financiare ale românilor”*, realizat la inițiativa Raiffeisen Bank de către Reveal Marketing Research, pentru programul de educație financiară Money Bistro.

Tinerii și familiile moderne adoptă ușor și utilizează serviciile de mobile banking. 7 din 10 dintre ei folosesc mobile banking pentru a-și plăti ratele sau diverși comercianți, iar jumătate fac transferuri bancare către prieteni sau familie. Românii conservatori folosesc aplicația de banking doar pentru a obține informații despre cont. Doar 6 până la 10% dintre români fac tranzacții de schimb valutar, comandă un card online sau aplică la un credit pe aplicația de mobile banking.

Comoditatea, rapiditatea și controlul asupra contului bancar sunt principalele beneficii identificate de români în utilizarea mediului online pentru operațiunile bancare. Totuși, aproape 7 din 10 români consideră aplicațiile de mobile banking mai dificil de utilizat. În același timp, teama de fraude online (45%) și problemele de securitate și confidențialitate (35%) reprezintă principalele obstacole în folosirea aplicațiilor de online banking de către români.


Pentru a-i încuraja pe români să folosească serviciile digitale bancare, Raiffeisen Bank a lansat o ediție SMART a programului de educație financiară Money Bistro.

„Timp de trei ani, le-am oferit românilor prin platforma Money Bistro recomandări care să-i ajute să ia decizii financiare înțelepte. Banii au intrat și ei în era digitală, în pas cu vremurile. De aceea, în noua ediție Money Bistro Smart, vom vorbi, într-o nouă serie video, despre barierele românilor când vine vorba de banking digital, descoperind beneficiile acestui fel de a face banking. Credem că SMART nu e doar când știi câți bani ai în portofelul virtual, dar și când să faci banking după programul tău și să câștigi timp pentru activitățile care-ți fac plăcere”, a spus Corina Vasile, director de Comunicare și Sustenabilitate la Raiffeisen Bank.

Datele studiului privind comportamentele digitale ale românilor în relația cu băncile arată că pentru a-și rezolva diverse operațiuni la sediul băncii sau pentru a afla informații despre ofertele bancare, clienții pierd în jur de jumătate de oră. Românii estimează că pentru a scoate banii numerar din bancomat au nevoie de aproximativ 15 minute, iar pentru a face plăți la bancă – de 25 de minute. Pe platforma online Money Bistro, românii au ocazia să-și calculeze cât timp pierd sau câștigă în „Portofelul Timpului”, când aleg să facă banking tradițional versus cel digital.

Studiul despre comportamentele digitale ale românilor în relația cu băncile a fost realizat de compania Reveal Marketing Research la solicitarea Raiffeisen Bank, în al treilea an consecutiv, în perioada 15 ianuarie-15 februarie 2022, și conține un element calitativ (interviuri în profunzime, cu persoane din mai multe segmente de vârstă), cât și unul cantitativ (sondaj în rândul românilor din mediul urban). Sondajul a fost aplicat pe un eșantion de 1000 de persoane, bărbați și femei cu vârsta între 18-60 de ani, utilizatori de internet, din mediul urban. Studiul este reprezentativ la nivel național.


Raiffeisen Bank se află în top 5 bănci mari din România cu peste 2,25 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are peste 4.600 de angajați, 300 de agenții în toată țara, 1.100 de ATM-uri, din care 455 de mașini multifuncționale (MFM-uri) și o rețea de peste 25.800 de POS-uri.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: