Bugetul 2021: în căutarea unei consolidări fiscale fără șocuri

Bugetul pe anul 2021 reprezintă ora adevărului – atât pentru ieșirea din criza produsă de Covid și menținerea unei direcții de dezvoltare coerente, cât și… Mai mult›
14.01.2021
Analiză: Cum a schimbat pandemia obiceiurile de consum și economisire din România

Pandemia a schimbat în proporții semnificative obiceiurile de consum, dar și de economisire ale românilor, reiese din datele INS analizate de cursdeguvernare.ro. Rata de economisire… Mai mult›
13.01.2021
Salariul mediu pe economie a trecut pragul de 700 de euro în noiembrie. Semnal de frână tras de administrația publică

Potrivit datelor publicate de INS, câștigul salarial mediu brut din luna noiembrie 2020 a fost de 5.565 lei, cu 113 lei sau 2,1% mai mult… Mai mult›
13.01.2021
Noiembrie 2020 – producția industrială în pierdere de viteză, influențată de sezonalitate

România a consemnat în luna noiembrie 2020 o scădere de 4,8% a producției industriale față de luna anterioară (serie brută). De reținut, însă, acest rezultat… Mai mult›
13.01.2021
2000 de transportatori români – blocați în diferite granițe europene. MAE și Ministerul Transporturilor caută soluții
de Adrian N Ionescu , 15.3.2020
Circa 2.000 de transportatori români sunt blocați la diferite granițe europene ca urmare a restrițiilor de circulație, impuse din cauza pandemiei coronavirusul Covid-19.
Cei mai mulți sunt la granița dintre Italia și Slovenia, la punctul de frontieră Fernetti, dar și la granița dintre Slovenia și Ungaria, potrivit estimărilor Federației Operatorilor Români de Transport (FORT).
Pe de altă parte, companiile de transport au mari dificultăți financiare, „mai ales cele de călători, care vor rămâne fără cash în câteva zile”, a declarat Augustin Hagiu (foto), președintele FORT, pentru cursdeguvernare.ro.
„Estimările (privind transportatorii blocați) sunt greu de făcut și pentru că situația este în continuă schimbare, dar nu mai contează cifrele. Vrem să ne aducem oamenii acasă și demersurile oficiale încă nu au rezultate”, a spus președintele FORT.
Oficialul FORT a cerut ca „prin asumarea răspunderii de către toate guvernele europene trebuie să se formeze coridoare de transport, astfel încât să nu se întrerupă lanțul de aprovizionare cu mărfurile absolut necesare. (…) Abia miercuri Comisia Europene va încerca să obțină un rezultat în acest sens”, a mai spus Augustin Hagiu.
„Este a treia zi de când șoferii români sunt blocați la intrarea în Slovenia prin Fernetti. Ministerul Transporturilor și Ministerul Afacerilor Externe s-au implicat, dar rezultatele întârzie”, a mai spus Augustin Hagiu.
Ministerul Afacerilor Externe spune că, în urma demersurilor la autoritățile țărilor din regiune și la vivel european, „s-a conturat, de principiu, ca soluție, crearea, la nivel regional, a unui coridor de tranzit pentru facilitarea circulației transporturilor blocate pe diferite trasee și la diverse frontiere”, potrivit unui comunicat al MAE emis sâmbătă.
Ministrul de Externe Bogdan Aurescu a avut în cursul zilei de sâmbătă o convorbire telefonică cu noul ministru de externe sloven, Anže Logar, care și-a preluat mandatul în seara zilei de 13 martie a.c.,
„Omologul sloven a exprimat deschiderea pentru rezolvarea situației create și că înțelege preocuparea părții române, noul guvern sloven urmând să ia în discuție identificarea unei soluții”, spune comunicatul MAE.