fbpx

La obiect

Valul 4 ante portas: la ce se așteaptă autoritățile și experții și ce măsuri pregătesc

Peste o săptămână începe noul an școlar, pe fondul unei rate de vaccinare anti-Covid de numai 35% din populația adultă, în condițiile în care valul… Mai mult

07.09.2021

Digital

Digitalizarea Sănătății a pornit din Vest: 3 județe au cloud comun și caută soluții eHealth

Trei Direcții Județene de Sănătate Publică din vestul țării – Arad, Timiș și Hunedoara – au reușit în 30 de zile, cu ajutorul STS, să… Mai mult

07.09.2021

Evenimentul

Miniștrii USR-PLUS și-au anunțat demisiile – guvernul Cîțu s-a rupt sub privirile președintelui Iohannis

Miniștrii USR PLUS au anunțat luni seară, cu demisiile în mâini, decizia de a se retrage din Guvernul Cîțu, mișcarea fiind aprobată de Biroul Politic… Mai mult

06.09.2021

La obiect

Creșterea comerțului se stabilizează – rămâne discrepanța severă față de evoluția PIB

Vânzările cu amănuntul (fără autovehicule și motociclete) au înregistrat în luna iulie 2021 o creștere de 6,1% pe seria brută față de luna precedentă, potrivit… Mai mult

06.09.2021

19 parlamentari reiau asaltul eșuat al lui Darius Vîlcov asupra furnizorilor de combustibili în agricultură, în favoarea marilor distribuitori

de Victor Bratu , 30.3.2020

Ideile lui Darius Vîlcov au ecou în Parlament

Un grup de 19 parlamentari încearcă modificarea Codul fiscal pentru a scoate din piata comerciantii engross de produse accizate (combustibili) care nu au depozite proprii.

Un demers similar a încercat în 2018 și Darius Vîlcov, prin intermediul unor Ordine de Președinte ANAF, emise de șeful de la acea vreme al instituției, Ionuț Mișa.

(Citiți și: ”Un ordin ANAF scoate de pe piață pe micii angrosiști de produse petroliere din agricultură”)

Un prim ordin a fost emis în august 2018 , care a fost anulat de instituție după 3 luni, după un șir de procese pierdute în instanțe. Un nou ordin, cu același text, este publicat în decembrie 2018, dar în numai 2 luni sunt emise în total 42 de soluții de suspendare decise de Curți de Apel din întreaga țară.

(Citiți și: ”Miza unei piețe de miliarde, gestionată prin ordinele ANAF: Angros-ul de combustibili”)

În martie 2020, în plină criză provocată de coronavirus, o propunerea legislativă, care preia inclusiv argumentația lui Ionuț Mișa legată de un prezumtiv ”pericol neachitării taxelor aferente” la bugetul de stat de către cei care vând combustibili, este asumată de 12 parlamentari PMP, 5 PSD, doi independenți și unul de la PNL (Florin Roman, liderul grupului PNL din Camera Deputaților).

Primul pe lista semnatarilor, Florin Roman, PNL

Inițiatorii proiectului susțin – așa cum susținea și Darius Vîlcov-  ”autorizarea numai a societăților comerciale care dețin spații de depozitare a produselor energetice și care îndeplinesc toate condițiile prevăzute de lege”, situație în care autoritățile cu atribuții de control ”ar avea posibilitatea unei monitorizări operative a livrărilor de produse energetice pe teritoriul României, precum și posibilitatea prevenirii și combaterii eficiente a unor eventuale fapte de evaziune fiscală și fraudă din domeniu”.

(Descărcați AICI expunerea de motive a modificărilor la Codul fiscal)

Cum funcționează sistemul și unde e riscul de evaziune

Lanțul de comercializare al produselor petroliere este unul foarte simplu: la un capăt se află producătorii/importatorii, în mijloc angrosiștii, la celălalt capăt este consumatorul.

Cum funcționează:

Producătorul/importatorul deține în România antrepozite. Combustibilul din antrepozit este scutit de taxe. Atât intările în antrepozit cât și ieșirile sunt strict contorizate, sub supraveghere ANAF. În momentul în care din antrepozit iese combustibil, proprietarul antrepozitului achită statului acciza și TVA aferent prețului de vânzare. În România sunt până la 30 de antrepozite.

În scenă intră angrosistul, cel care preia, de cele mai multe ori cu plata la termen, combustibilul de la producător/importator. Angrosistul este cel care, în cele mai multe cazuri, transportă cu cisterne combustibil la consumatori – e vorba îndeosebi de agricultura mecanizată.

Angrosistul vinde produsul, evident, cu preț mai mare, dar marja nu depășește 3%. Deci angrosistul datorează statului un TVA aferent marjei de 3%. În România sunt 980 de angrosiști de produse petroliere. Majoritatea acestora nu au depozite în proprietate.

La celălat capăt al lanțului este consumatorul. În această categorie intră transportatori, agricultori, constructori. Toți aceștia nu revând combustibil, care de fapt este o componentă în prețul produselor/serviciilor oferite consumatorului final. În România, numărul consumatorilor- așa cum sunt descriși aici- este mai mare de 10.000.

În actualul sistem de reglementare, statul are asigurată colectarea a 98-99% din totalul taxelor care trebuie încasate pe întregul lanț de vânzare a combustibilului. Deci, marea evaziune se produce în altă parte.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 30.3.2020

Lăsați un comentariu


Stiri

Noul record al Valului 4 de Covid – 5.388 de cazuri și 97 de morți în ultimele 24 de ore

Vladimir Ionescu

Autoritățile au anunțat sâmbătă noile recorduri ale valului 4 al epidemiei de Covid-19, care au fost atinse în ultimele 24 de ore: 5.388 de cazuri… Mai mult

Stiri

Patru dintre agresorii jurnaliștilor bătuți în Suceava, reținuți

Vladimir Ionescu

Patru dintre persoanele care au participat la agresarea unui activist de mediu și a doi jurnalişti, într-o pădure din Suceava, au fost reţinute pentru 24… Mai mult

Stiri

Valeriu Gheorghiță: În octombrie am putea avea vârfuri de 20.000 de cazuri Covid pe zi

Vladimir Ionescu

România ar putea ajunge la o medie săptămânală de 17.000 de cazuri de Covid-19 zilnice, cu vârfuri de 20.000 de cazuri zilnic, în octombrie, conform… Mai mult

Stiri

Scumpirile au ajuns la apa îmbuteliată: urmează un +20% din octombrie

Adrian N Ionescu

Crește și prețul apei de izvor îmbuteliate cu cel puțin 20%. Motivele invocate sunt: noile prețuri la energie, ambalaje și combustibili, ca și presiunea cursului… Mai mult

Europa

Trenul simbol Connecting Europe Express este în Gara București Nord

Adrian N Ionescu

Trenul simbol Connecting Europe Express, prin care Comisia Europeană promovează importanța investițiilor în căile ferate, a ajuns, vineri, în Gara de Nord din București, unde… Mai mult

Stiri

City Insurance – pas oficial spre faliment. Încercări legislative de limitare a proporțiilor dezastrului pentru clienți

Razvan Diaconu

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a constatat vineri insolvența liderului pieței asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA), City Insurance. ASF a retras autorizația de funcționare… Mai mult

Stiri

Certificatul anti-Covid devine obligatoriu la spectacole, meciuri și nunți, dacă rata de infectare depășește 3 la 1.000

Vladimir Ionescu

Certificatul verde devine obligatoriu, începând de luni 20 septembrie, pentru accesul la spectacole, cinema, piscine, competiții sportive, nunți și botezuri, în localitățile în care rata… Mai mult