miercuri

18 mai, 2022

Just Business

O interfață între Economie și viața afacerilor

Vor fi 18.000 de stații de încărcare a mașinilor electrice peste 5 ani – promite ministrul Mediului Tanczos Barna

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

28 octombrie, 2021

România va avea o reţea de 18.000 de staţii de încărcare a vehiculelor electrice în următorii 4 – 5 ani, în urma investițiilor susținute de Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) și de Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), potrivit ministrului Mediului, Tanczos Barna.

„Vom finanţa peste 2.000 de staţii de încărcare pentru unităţile administrativ-teritoriale, mai vine şi PNRR cu peste 15.000 de staţii şi în patru-cinci ani vom ajunge la 18.000 de staţii de încărcare în România din aceste fonduri”, a spus ministrul Mediului, la videoconferinţa ZF „Economia Verde”.

România are mai puțin de 1% din numărul total de puncte de încărcare din Uniunea Europeană, potrivit datelor Asociației Producătorilor de Automobile Europene (ACEA).


Programul pentru staţiile de încărcare urmează să fie lansat „în maximum două săptămâni. Am aprobat ghidul şi probabil va fi publicat săptămâna aceasta sau cea viitoare în Monitorul Oficial”, a promis Tanczos Barna, potrivit Agerpres.

Consiliul de Miniștri al Uniunii Europene și-a dat acordul, joi, pentru aprobarea formală a PNRR-ului românesc.

Guvernul poate trimite la Bruxelles cererea pentru avansul de 3,8 miliarde euro (sau 13% din bugetul total alocat) și poate începe implementarea.

Pe de altă parte, România nu este încă pe harta europeană a bateriilor pentru mașini electrice.

Problemele marilor orașe


Bucureşti, Cluj-Napoca, Braşov, Iaşi şi Timişoara sunt cele mai poluate mari oraşe din România, care riscă sancţiuni pentru că nu au luat măsuri de reducere a poluării, a amintit ministrul Barna.

Dintre acestea a fost remarcată primăria Cluj-Napoca pentru că a încurajat transportul în comun şi alternativ.

„Elementul surpriză a fost Clujul. Măsurile luate în ultimii ani produc efecte şi s-a stabilizat, chiar este puţin o îmbunătăţire a calităţii aerului. Avem nevoie de astfel de măsuri şi în alte oraşe, eu înţeleg că sunt nepopulare, altă alternativă nu există”, a spus ministrul Mediului, citat de Economedia.

Surpriza clujeană nu este numai rezultatul unor măsuri nepopulare. Transportul în comun este gratuit în fiecare vineri, acolo, și un bilet gratuit poate fi obșinut cu 20 de genuflexiuni.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Pe de altă parte, ministrul Mediului a observat că este nevoie de scheme de ajutor de stat și pentru companii pentru a-şi schimba flotele.

„Flotele nu sunt încă susţinute, acolo este o discuţie privind un ajutor de stat, iar schemele trebuie gândite, trebuie notificate. Multe dintre ele vor veni prin PNRR. Nu este suficient să susţinem persoanele fizice, dar trebuie să acordăm sprijin pentru companiile care au zeci, sute de maşini în oraşe, un sprijin pentru trecerea la mobilitatea verde”, a adăugat oficialul guvernamental.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Andrew Kenningham (foto), economist-şef pentru Europa la Capital Economics, explică într-un interviu pentru CursdeGuvernare cum va reseta războiul obiectivele şi strategiile de dezvoltare pe care UE le bătuse...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: