joi

30 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

28 octombrie, 2020

Un nou raport al Asociației Producătorilor de Automobile Europene (ACEA) arată că, în ciuda creșterii puternice, infrastructura de încărcare disponibilă în UE pentru vehiculele electrice este mult sub necesar și rămâne distribuită inegal între statele membre.

ACEA a publicat miercuri cea de-a doua ediție a „Tranziției către mobilitatea zero-emisii”, un studiu anual care urmărește progresul în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii de încărcare și stimulentele necesare pentru a încuraja creșterea pieței vehiculelor echipate cu motor alternativ.

Noul studiu ACEA arată că vânzările de mașini cu încărcare electrică au crescut în UE cu 110% în ultimii trei ani. Cu toate acestea, în aceeași perioadă, numărul de puncte de încărcare a crescut cu doar 58% (până la sub 200.000), demonstrând că investițiile în infrastructură nu țin pasul cu creșterea vânzărilor de vehicule electrice.

(Descărcați AICI studiul ACEA)


„Această situație este potențial foarte periculoasă, deoarece am putea ajunge în curând la un punct în care creșterea consumului de vehicule electrice să se oprească dacă consumatorii constată că pur și simplu nu există suficiente puncte de încărcare în zonele în care trebuie să călătorească sau că trebuie să stea la coadă prea mult pentru o încărcare rapidă”, avertizează directorul general al ACEA, Eric-Mark Huitema.

Analiza ACEA relevă faptul că doar 1 din 7 puncte de încărcare instalate în UE este cu încărcare rapidă în acest moment. Doar 28.586 puncte de încărcare sunt potrivite pentru încărcare rapidă (cu o capacitate de ≥22kW), în timp ce punctele normale (<22kW) reprezintă marea majoritate (171.239).

Multe dintre așa-numitele puncte de încărcare „normale” care sunt incluse în statisticile UE sunt prize comune, cu capacitate redusă, care nu sunt potrivite pentru încărcarea vehiculelor la o viteză acceptabilă.


O altă constatare foarte importantă a raportului ACEA este că infrastructura existentă rămâne  distribuită extrem de inegal în întreaga UE. Patru țări, care acoperă 27% din suprafața totală a regiunii (Țările de Jos, Germania, Franța și Marea Britanie), reprezintă mai mult de 75% din toate punctele de încărcare electrică din UE.

Țările de Jos, cu cea mai dezvoltată infrastructură, are de peste 1.000 de ori mai multe puncte de încărcare decât țara cu cea mai mică infrastructură (Cipru).

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

În aceste condiții, ACEA a solicitat Comisiei Europene să accelereze revizuirea Directivei UE privind infrastructura combustibililor alternativi, ca parte a planului său de recuperare COVID, și să includă obiective clare de implementat, obligatorii pentru toate statele membre.

„Având în vedere ambițiile climatice ridicate ale Europei, există acum o urgență și mai mare de a actualiza cerințele de infrastructură pentru toate vehiculele alternative”, afirmă directorul general al ACEA, Eric-Mark Huitema.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: