Analiză

Costul muncii în România: defazaj sever între zona business și non-business. Marea problemă a structurii creșterii, în context european şi regional

În trimestrul III 2017, România s-a situat pe primul loc între statele membre UE în ceea ce priveşte creşterea costului orar al muncii (+16,5% nominal… Mai mult

27.12.2017

Analiză

Consumul individual efectiv al românilor a luat-o înaintea PIB/locuitor – Eurostat ne vede la 61% din media UE

România a ajuns în 2016 la 61% din nivelul de trai mediu al UE 28, potrivit indicatorului de consum individual efectiv (AIC), arată cele mai… Mai mult

19.12.2017

Chestiunea

Cu ce? România – de 10 ani ultima din UE la venituri bugetare şi prima la reducerea lor! Problemele punctuale

România a întreprins în perioada 2006 – 2016 cea mai bizară politică a fondurilor publice dintre toate statele europene, potrivit unei analize date publicităţii de… Mai mult

13.12.2017

Chestiunea

Premieră istorică, importurile lunare au depăşit 7 miliarde de euro

În pofida nivelului record al exporturilor, care au însumat 5.761 milioane euro, deficitul comercial a avansat la impresionantă cifră de 1.318,4 miliarde euro, ca urmare… Mai mult

12.12.2017

Recepție sub semnul întrebării a lotului 3 al autostrăzii Sebeș – Turda

de Victor Bratu , 9.1.2018

Ceață pe lotul 3 al autostrăzii Sebeș-Turda

Recepția lotului 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda, care are 12,5 kilometri şi se întinde de la Aiud la Decea, ar putea fi amânată după ce o inspecție a CNAIR a constatat marți că ”elementele pentru siguranţa rutieră nu sunt întrunite”.

Oficialii companiei cred că acest tronson ar putea fi deschis circulației în martie, dacă ”constructorul înțelege că nu poate face rabat de la calitate în România”.

Pe de altă parte, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură acuzau încă de anul trecut Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere de faptul că a ajuns în situaţia de ”a căuta not în papură” constructorului lotului 3 al Autostrăzii Sebeş – Turda pentru a nu realiza recepţia lucrărilor.

Cert este că, în acest moment, ”darea în folosință” a celor 12,5 km de autostradă nu ajută pe nimeni, celelalte loturi ale autostrăzii Sebeș-Turda având în prezent, potrivit datelor oficiale, un grad de finalizare de 39,5% (lotul 1), 44% (lotul 2) și 94% (lotul 4).

Varianta oficială a CNAIR

Purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu, a declarat, marţi, presei, după inspecţia programată pentru recepţionarea lotului 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda:

”Am constatat că s-au menţinut anumite neconformităţi descoperite şi în luna noiembrie a anului trecut, ca atare, vom vedea şi ce spun şi celelalte două echipe, pentru că au fost trei echipe, practic, astăzi în inspecţie, una care s-a ocupat de verificarea structurilor, una de siguranţa rutieră şi a treia echipă, noi împreună cu presa, cea care s-a ocupat de partea de drumuri. După câte am văzut, există aceste neconformităţi, se va întruni comisia în după-amiaza aceasta, va studia inclusiv documentele şi în funcţie de ce se va stabili se va decide dacă se acordă sau nu recepţia”.

Constructorului, spune Alin Șerbănescu, i s-a pus în vedere să remedieze deficienţele constatate încă de anul trecut.

”Vorbim de exces de bitum, vorbim de probleme legate de rugozitate, adică de aderenţa în sine a asfaltului, vorbim de elemente de planeitate executate neconform, care, din perspectiva circulaţiei, pot crea probleme”, a precizat Alin Şerbănescu.

Întrebat de jurnalişti dacă s-ar putea circula în siguranţă, el a răspuns:

”Deocamdată să spunem că nu ne antepronunţăm, dar elementele pentru siguranţa rutieră considerăm că nu sunt întrunite în ceea ce priveşte partea de drum. Până în maxim luna martie, ca să dau aşa un termen realist, se va putea circula, în condiţiile în care constructorul înţelege că nu se mai face rabat de la calitate în România, în condiţiile în care nu cerem altceva sau alt tip de calitate decât cel care se practică în ţările europene”.

Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi.

Constructorul lotului 3 este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016.

Lucrările la acest lot au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie 2014, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire.

Constructorul a avut un nou termen de finalizare- noiembrie 2017, iar termenul actualizat era ianuarie 2018.

Primul lot se întinde pe 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Lotul doi are o lungime de 24,3 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul trei, care are 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 km şi se termină în Turda.

Valoarea lucrărilor la celelalte loturi, fără TVA, este de 541.739.137 de lei pentru lotul 1, 549.332.393 de lei pentru lotul 2 și 470.004.894 de lei pentru lotul 4.

Toate loturile sunt finanţate din fondul de coeziune, 85%, şi bugetul de stat – 15%.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 9.1.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

SUA / Activitatea guvernului federal a fost deblocată

Iulian Soare

Republicanii şi democraţii au ajuns, luni, la un acord privind reluarea activităţii guvernului american, după trei zile de blocaj, transmite Reuters. La întâlnirea din Senat,… Mai mult

Stiri

openbudget.ro, platforma care îți arată unde merg taxele tale

Vladimir Ionescu

Societatea pentru Libertate Individuală a lansat platforma openbudget.ro cu ajutorul căreia cei interesați pot vedea câți bani le ia statul, inclusiv prin taxele puse pe… Mai mult

Stiri

C. P. Tăriceanu: Premierul viitorului Guvern va fi, mai degrabă, un fel de administrator. Nu e guvernul lui

Razvan Diaconu

Preşedintele ALDE, Călin Popescu-Tăriceanu, consideră că premierul viitorului Guvern va fi, mai degrabă, un administrator, aşa cum ar fi trebuit să fie şi premierii Grindeanu… Mai mult

Stiri

ICCJ a anulat mai multe probe din dosarul Romgaz

Vladimir Ionescu

Înalta Curte de Casație și Justiție a decis luni că rechizitoriul DIICOT în dosarul Romgaz, în care au fost trimişi în judecată, printre alţii, fostul… Mai mult

Stiri

Tel Drum a cerut insolvența

Razvan Diaconu

Un dosar în care societatea Tel Drum își cere în instanță insolvența a fost înregistrat la Tribunalul Teleorman, primul termen fiind stabilit pentru data de… Mai mult

Stiri

PSD anunță vineri componența Guvernului Dăncilă, până atunci lucrează la programul de guvernare

Razvan Diaconu

Preşedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat luni, după şedinţa Comitetului Executiv Naţional (CExN) al PSD, că membrii CExN vor vota vineri componenţa noului Cabinet. ”Vineri,… Mai mult

Stiri

Acționarii Transgaz au aprobat asocierea cu Reganosa, pentru achiziţia operatorului omolog din Grecia

Adrian N Ionescu

Acţionarii Transgaz (TGN) au aprobat asocierea dintre transportatorul român de gaze şi compania Regasificadora del Noroeste din Spania (Reganosa), pentru a participa la a doua… Mai mult