La obiect

Destrămarea socială a României continuă. Politici de echilibrare?

Diferenţele în materie de PIB/locuitor între regiunile României s-au redus de la integrarea europeană dar decalajele între câştigurile salariale ale locuitorilor acestor regiuni s-au majorat,… Mai mult

07.01.2019

Chestiunea

Harta deprecierii creșterii economice: Județele cele mai bogate se întrec cu cele mai sărace. Industria nu compensează reducerea consumului

Prognozele oficiale privind creşterea economică pe teritoriul României s-au depreciat în multe dintre judeţele bogate mai substanţial decât în cele mai sărace, pe parcursul acestui… Mai mult

06.01.2019

Evenimentul

Mihaela Triculescu – noul șef ANAF. Respinsă de trei ori la concursurile pentru posturi în ANAF

Premierul Viorica Dăncilă a semnat joi Decizia de numire a Mihaelei Triculescu în funcția de președinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), cu rang… Mai mult

03.01.2019

Analiză

România și energia: Poziţia în context european

Consumul final de energie al industriei româneşti a scăzut în intervalul 1990 – 2016 cu circa 75%, faţă de numai 25% la nivelul UE, potrivit… Mai mult

02.01.2019

Cronicile

Recepție sub semnul întrebării a lotului 3 al autostrăzii Sebeș – Turda

de Victor Bratu , 9.1.2018

Ceață pe lotul 3 al autostrăzii Sebeș-Turda

Recepția lotului 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda, care are 12,5 kilometri şi se întinde de la Aiud la Decea, ar putea fi amânată după ce o inspecție a CNAIR a constatat marți că ”elementele pentru siguranţa rutieră nu sunt întrunite”.

Oficialii companiei cred că acest tronson ar putea fi deschis circulației în martie, dacă ”constructorul înțelege că nu poate face rabat de la calitate în România”.

Pe de altă parte, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură acuzau încă de anul trecut Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere de faptul că a ajuns în situaţia de ”a căuta not în papură” constructorului lotului 3 al Autostrăzii Sebeş – Turda pentru a nu realiza recepţia lucrărilor.

Cert este că, în acest moment, ”darea în folosință” a celor 12,5 km de autostradă nu ajută pe nimeni, celelalte loturi ale autostrăzii Sebeș-Turda având în prezent, potrivit datelor oficiale, un grad de finalizare de 39,5% (lotul 1), 44% (lotul 2) și 94% (lotul 4).

Varianta oficială a CNAIR

Purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu, a declarat, marţi, presei, după inspecţia programată pentru recepţionarea lotului 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda:

”Am constatat că s-au menţinut anumite neconformităţi descoperite şi în luna noiembrie a anului trecut, ca atare, vom vedea şi ce spun şi celelalte două echipe, pentru că au fost trei echipe, practic, astăzi în inspecţie, una care s-a ocupat de verificarea structurilor, una de siguranţa rutieră şi a treia echipă, noi împreună cu presa, cea care s-a ocupat de partea de drumuri. După câte am văzut, există aceste neconformităţi, se va întruni comisia în după-amiaza aceasta, va studia inclusiv documentele şi în funcţie de ce se va stabili se va decide dacă se acordă sau nu recepţia”.

Constructorului, spune Alin Șerbănescu, i s-a pus în vedere să remedieze deficienţele constatate încă de anul trecut.

”Vorbim de exces de bitum, vorbim de probleme legate de rugozitate, adică de aderenţa în sine a asfaltului, vorbim de elemente de planeitate executate neconform, care, din perspectiva circulaţiei, pot crea probleme”, a precizat Alin Şerbănescu.

Întrebat de jurnalişti dacă s-ar putea circula în siguranţă, el a răspuns:

”Deocamdată să spunem că nu ne antepronunţăm, dar elementele pentru siguranţa rutieră considerăm că nu sunt întrunite în ceea ce priveşte partea de drum. Până în maxim luna martie, ca să dau aşa un termen realist, se va putea circula, în condiţiile în care constructorul înţelege că nu se mai face rabat de la calitate în România, în condiţiile în care nu cerem altceva sau alt tip de calitate decât cel care se practică în ţările europene”.

Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi.

Constructorul lotului 3 este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016.

Lucrările la acest lot au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie 2014, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire.

Constructorul a avut un nou termen de finalizare- noiembrie 2017, iar termenul actualizat era ianuarie 2018.

Primul lot se întinde pe 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Lotul doi are o lungime de 24,3 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul trei, care are 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 km şi se termină în Turda.

Valoarea lucrărilor la celelalte loturi, fără TVA, este de 541.739.137 de lei pentru lotul 1, 549.332.393 de lei pentru lotul 2 și 470.004.894 de lei pentru lotul 4.

Toate loturile sunt finanţate din fondul de coeziune, 85%, şi bugetul de stat – 15%.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 9.1.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

Greva minerilor de la CE Oltenia a încetat. Ce au obținut protestatarii

Vladimir Ionescu

Administrația CE Oltenia și sindicaliștii au ajuns joi la un acord în urma căruia activitatea va fi reluată imediat. Minerii au acceptat un spor de producţie… Mai mult

Stiri

Președintele Iohannis participă la semnarea Tratatului de cooperare franco-german

Razvan Diaconu

Administrația Prezidențială a anunțat joi că președintele Klaus Iohannis, va participa marți, săptămâna viitoare, la ceremonia de semnare a Tratatului de cooperare și integrare franco-german… Mai mult

Stiri

Tel Drum cere în Justiție să reprimească insula Belina de la CJ Teleorman

Vladimir Ionescu

Tel Drum a atacat în contencios – administrativ, la începutul acestei luni, decizia prin care Consiliul Județean Teleorman a stabilit revenirea insulei Belina și a Brațului Pavel… Mai mult

Stiri

Președintele atacă la CCR interdicția de a se organiza referendum și europarlamentare. Miza

Vladimir Ionescu

Președintele Klaus Iohannis a atacat la Curtea Constituțională interdicția ca la scrutinul pentru Parlamentul European să fie organizat orice fel de referendum. Parlamentul a amendat Legea… Mai mult

Stiri

SUA își pregătesc retragerea din Tratatul INF și relansează ”Războiul Stelelor”

Iulian Soare

SUA au respins miercuri o ofertă a Rusiei care ar fi putut salva tratatul ce a eliminat vreme de 30 de ani amenințarea nucleară asupra… Mai mult

Stiri

Preț în creștere la energie – greva minerilor urcă importurile la 16% din consum

Adrian N Ionescu

Termocentrala de la Rovinari, parte a Complexului Energetic Oltenia, și-a unul dintre grupurile energetice miercuri noapte, din cauza lipsei cărbunelui, în condițiile în care minerii… Mai mult

Stiri

Guvernul Grindeanu, la propunerea lui Florin Iordache, a adoptat legea recursului compensatoriu- document prezentat de Dacian Cioloș

Razvan Diaconu

Fostul premier Dacian Cioloș a postat miercuri, pe Facebook, un mesaj în care spune că Guvernul condus de Sorin Grindeanu este cel care „a adoptat… Mai mult