sâmbătă

20 aprilie, 2024

8 noiembrie, 2012

„Ce ar trebui de fapt să se afle zilnic pe agenda publică sunt cuvinte ca deficit, fiscalitate, creştere economică, competiţie şi competitivitate, curs, politici monetare, inovaţie, educaţie şi altele de acest gen (…) Termeni ca stabilitatea şi predictibilitatea, deşi au sfârşit prin a fi folosiţi până la uzură (…) sunt ceea ce interesează oamenii de afaceri, ca dialogul real, de conţinut şi constant, nu unul formal, dar neapărat dus în faţa camerei de luat vederi. Este cel care poate umple golul existent între cele două Românii – cea politică şi cea economică” – a declarat Sorin Mândruțescu, președintele AmCham (camera de Comerț Americană din România) , la Business Forum 2012, organizat de Institutul Aspen.

„Ce înseamnă viziune şi curaj? În 1990, Polonia avea 42 miliarde dolari datorii externe şi inflaţie de 35%, iar România nu avea datorie externă şi aproape 0 inflaţie. Viziunea şi curajul unui om ca Leszek Balcerowicz (autorul reformei economiei poloneze post-comuniste, n.red.), care acum 20 de ani «scandaliza» establishmentul timpului prin terapia de şoc aplicată, ar putea fi un răspuns.

Rezultatul după 20 de ani? România este o ţară care încă se luptă cu ineficienţa a ceea ce a mai rămas din sectorul de stat, care amână an după an proiecte ca privatizarea pe o bursă, altfel muribundă, a companiilor de stat sau managementul privat, înglodată în datorii pentru generaţiile următoare. Polonia? Nu a ştiut ce înseamnă criza în ultimii trei ani, iar economia s-a dublat în ultimii 20 de ani. Aceasta înseamnă să ai viziune şi curaj pentru ţara ta” – a explicat Sorin Mândruțescu.


În opinia sa, soluţia ar fi „o singură Românie”, cu oameni politici care lucrează împreună cu mediul de afaceri şi cu partenerii sociali în vederea identificării soluţiilor moderne de creştere a competitivităţii, de alegere inteligentă a priorităţilor şi nu irosirea resurselor în proiecte electorale, precum terenuri de sport în pantă, axarea pe educaţie modernă, pe industrii cu valoare adăugată mare, investiţii în inovaţie, în potenţialul agricol, cu un mediu investiţional prietenos, debirocratizat, cu o administraţie şi o legislaţie orientate spre nevoile investitorilor.

AmCham Romania este una dintre cele mai importante organizaţii profesionale de afaceri, cu o contribuţie semnificativă în procesul de consultare asupra legilor şi reglementărilor cu efecte asupra mediului de afaceri din România. AmCham Romania reprezintă 300 de membri – companii americane, internaţionale şi locale, cu investiţii totale de peste 10 miliarde dolari şi aproximativ 200.000 de locuri de muncă create.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: