vineri

26 aprilie, 2024

14 mai, 2018

Automobile Dacia a înregistrat în 2017,  pentru prima dată, o cifră de afaceri de peste 5,1 miliarde euro (23,1 mld. lei), după o creştere cu 11,45% faţă de 2016, potrivit datelor publicate luni de Grupul Renault România.

Grupul Renault România a avut o cifră de afaceri consolidată de 5,7 miliarde de euro.

Contribuţia vânzărilor de autovehicule şi de componente auto la realizarea cifrei de afaceri a Dacia a fost de 92% din totalul cifrei de afaceri, în creştere faţă de anul 2016, „datorită unui mix de modele şi versiuni foarte bun şi vânzărilor la internaţional de componente CKD (Complete Knock Down) şi SKD”.


Exporturile au crescut cu 10% faţă de 2016. Vânzările în afara României (la export şi în Uniunea Europeană) ale vehiculelor şi ale componentelor auto rămân „la un nivel ridicat în totalul vânzărilor Dacia (92,6%), potrivit datelor Dacia”, potrivit sursei citate.

„Această evoluţie arată că vehiculele marca Dacia sunt foarte apreciate atât în Europa cât şi pe alte continente. Exportul este pentru noi o prioritate pentru că ne dorim să răspundem cât mai bine solicitărilor clienţilor noştri. în acelaşi timp, pentru orice uzină este extrem de important să aibă o piaţă locală puternică, unde să vândă o parte din producţie”, a spus Liviu Bocşaru, director administrativ şi financiar al Automobile Dacia.

Rezultatul înainte de impozit s-a ridicat la 550,5 milioane lei (120,5 milioane de euro) în 2017, în creștere cu 9% față de 2016.

„Pentru noi este foarte important ca profitul să vină din exploatare, pentru că aceasta arată rentabilitatea operațiunilor curente şi că resursele companiei au fost utilizate eficient. În 2017, profitul din exploatare a urmat tendința cifrei de afaceri, fiind cu 57 milioane de lei mai mare decât cel din 2016, deci creșterea de business explică în cea mai mare parte această evoluție favorabilă”, spune Liviu Bocşaru.


Valoarea totală a investițiilor realizate de către Grupul Renault la Dacia este de aproximativ 2,3 miliarde Euro din 2000 până la finalul anului 2017.

Investițiile cumulate ale Grupului Renault în România se ridică la 2,8 miliarde de euro. „Vorbim atât de investiții în noile noastre produse (mașini, motoare, cutii de viteze etc.), cât și de investiții în optimizarea procesului de producție (condiții sociale, automatizare, calitate, reducere de costuri si integrarea de noi tehnologii)”, potrivit oficialului citat.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: