joi

25 aprilie, 2024

15 octombrie, 2015

vwUPDATE:
Autoritatea federală pentru transport auto din Germania a aprobat joi planul de măsuri transmis săptămâna trecută de Volkswagen, care se obligă să remedieze problema care a generat în septembrie scandalul testelor de poluare falsificate cu ajutorul unui soft instalat în computerele maşinilor vândute.

Potrivit planului, Volkswagen va rechema în service, începând cu ianuarie 2016,  8,5 milioane de autovehicule echipate cu softul de manipulare a emisiilor vândute în cele 28 de state membre ale Uniunii Europene (UE). Programul presupune rechemarea în Germania a 2,4 milioane de maşini.

În exteriorul UE, fiecare ţară va clarifica în parte care clase de emisii ale motorului EA 189 sunt afectate.


Informația de bază:

Supraveghetorul pieţei auto din Germania (KBA) a cerut joi companiei VW să aducă în service 2,4 milioane de maşini vândute în Republica Federală. Operaţiunea va fi suportată integral de companie, atât logistic cât şi financiar, KBA refuzând propunerea VW ca proprietarii de automobile “virusate” cu soft să aducă voluntar maşinile la reparat.

Între timp, potrivit BBC, poliţia şi procuratura din Italia au descins la birourile VW din Verona şi Lamborghini din Bologna. Presa italiană sugerează că procurorii investighează posibile fraude comerciale.

Peste Ocean, tot joi s-a aflat că persoana desemnată să preia conducerea VW din America de Nord a demisionat din companie. VW a anunţat că Winfried Vahland a părăsit compania din cauza „diferenţelor de viziune cu privire la modul de organizare al noului grup regional”.


Autorităţile din SUA au descoperit în septembrie că anumite modele diesel ale VW au fost echipate cu un soft care păcăleşte testele de emisii.

Producătorul auto a recunoscut în mai multe ocazii că, la nivel mondial, au fost comercializate până la 11 milioane de autoturisme având acest „defect de fabricaţie”.

VW a bugetat 6,5 miliarde de euro pentru a acoperi costurile de rechemare în fabrică a autoturismelor echipate cu acest soft, experţi din industrie afirmând că nota finală fa fi mult mai mare.

Acţiunile companiei şi-au revenit uşor săptămâna trecută, dar sunt cotate cu 20% mai puţin decât înainte de izbucnirea scandalului, în septembrie 2015.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: