cursdeguvernare

sâmbătă

5 octombrie, 2024

logo-conferinte-curs-de-guvernare

Volvo și alte zeci de mici companii cer UE păstrarea calendarului de eliminare a motoarelor pe combustie – marii jucători nu semnează cererea

30 septembrie, 2024

Volvo Car (deținută în proporție de 80% de grupul chinez Geely) şi alte companii au cerut UE să respecte calendarul interzicere a vânzărilor de vehicule noi cu motoare pe combustie, din 2035, în timp ce marile companii auto europene păstrează tăcerea.

Un număr de 50 de companii au cerut Uniunii să menţină aceste politici, conform unui comunicat trimis către Bloomberg și citat de Agerpres. Ele argumentează că sectorul auto are nevoie de certitudini pentru a investi şi a sprijini obiectivele de mediu ale blocului comunitar, şi nu de reveniri asupra deciziilor.

„Electrificarea este singura cea mai importantă acţiune pe care o poate adopta sectorul auto pentru a-şi reduce amprenta de carbon. Obiectivul din 2035 este crucial pentru alinierea tuturor la această călătorie şi pentru asigurarea competitivităţii Europei”, a declarat Jim Rowan, directorul general al Volvo, companie deținută în proporție de 80% de grupul chinez Geely.


Printre companiile care au cerut Bruxelles-ului să continue strategia în domeniul auto se află Rivian Automotive (firmă americană), Uber Technologies, IKEA şi Iberdrola (acționariat spaniol).

Sectorul transporturilor este singurul care a înregistrat o creştere a emisiilor în Europa în ultimii 30 de ani, o tendinţă care trebuie rapid schimbată pentru îndeplinirea obiectivului UE de a reduce emisiile nete de gaze cu efect de seră cu cel puţin 55% până în 2030.

Marile companii europene nu au semnat solicitarea și nu își clarifică poziția

Cei care susţin interzicerea vânzărilor de maşini noi cu motoare pe combustie, din 2035, spun că UE este în urma Chinei în domeniul vehiculelor electrice (EV), în special pentru producţia de masă, şi trebuie să recupereze decalajul.

Cei mai mari producători auto europeni, cum ar fi Volkswagen, BMW AG şi Stellantis NV, nu au semnat comunicatul


Dar, Volkswagen, de exemplu, a anunțat în august prelungirea gamei de maşini cu motoare cu combustie, potenţial adăugând noi modele, fără a majora cheltuielile totale de investiţii.

Între timp, Italia sporeşte presiunile asupra Bruxelles-ului pentru revizuirea obiectivelor de electrificare.

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: