Toyota este printre ultimii mari producători de automobile care anunță reducerea investițiilor și a producției de vehicule electrice (EV), conform informațiilor furnizate de Nikkei Asia.
Compania niponă „planifică să încetinească semnificativ producția de vehicule electrice” până în 2026 la doar 1 milion de mașini electrice pe an, cu aproximativ 30% mai puțin decât anunțase anterior, se arată în raport,
Toyota a decis să reducă producția de vehicule electrice din cauza prăbușirii cererii pe piața globală, informând furnizorii săi despre această schimbare a obiectivului. Compania intenționează să producă aproximativ 400.000 de vehicule electrice până în 2025 și să dubleze producția în 2026.
Toyota se concentrează pe mașini hibride
Toyota, care a acordat prioritate vehiculelor echipate cu motoare hibride, a vândut aproximativ 100.000 de vehicule electrice în 2023 și 80.000 de unități în primele șapte luni din acest an, se mai arată în raport.
În ciuda noilor sale prognoze pentru 2026 care anticipază o creștere semnificativă a vânzărilor de vehicule electrice, producția va încetini în comparație cu planurile anunțate anterior.
În luna mai, Toyota a anunțat obiectivul de vânzări de 1,5 milioane de vehicule electrice până în 2026, intenționând să folosească acest volum de producție ca punct de referință pentru a-și consolida lanțul de aprovizionare pentru baterii și alte componente.
Piața globală de mașini electrice scade puternic
Decizia vine pe fondul unei piețe globale de vehicule electrice care se contractă puternic. Vânzările globale de vehicule electrice au atins 9,7 milioane de unități în 2023, o creștere cu 32% față de 2022, dar mai lentă decât creșterea de 65% înregistrată în anul anterior.
Potrivit Nikkei, vânzările globale ale Tesla au scăzut cu 7% în prima jumătate a anului 2024, la 830.000 de unități, în timp ce BYD-ul din China a înregistrat o creștere cu 18% la 720.000 de vehicule electrice, alături de o creștere de 40% a vânzărilor de vehicule hibride plug-in.
Alți producători de automobile își ajustează, de asemenea, strategiile pentru producția de vehicule electrice.
Volkswagen are în vedere închiderea unei fabrici în Germania, General Motors a amânat cu doi ani lansarea în producție a vehiculelor electrice mari, iar Ford a oprit dezvoltarea de SUV-uri electrice mari.
Volvo a anunțat că renunțat la obiectivul de a deveni un producător integral de vehicule electrice până în 2030. Dintre producătorii de automobile japonezi, doar Toyota și-a revizuit planurile de vehicule electrice, în timp ce Honda își menține angajamentul să producă doar vehicule electrice sau vehicule cu celule de combustibil până în 2040.
***